Affärerna lurar oss.

HEJ !

Har ni tänkt på vilka olika saker som affärerna "lurar oss" konsumenter ??
exempel..
Köp denna stereo mindre än tusenlappen, 999;-
okej, de ljuger inte . men de är riktigt smarta, för vi tycker det ser så mkt billigare ut!

Köp plasma tv få iPod värd 2000;-
(i själva verket är iPoden värd 1000 och plasma tv:n kostar 30 000, eller ngt liknande ^^)

ett annat trick jag lärde mig när jag praoa på hemköp, mataffär var
ex. de behövde få sålt på bruna bönerna
då tog de ut bruna bönerna och ställde ut de på en pall, synligt med en stor text
EXTRA PRIS; BRUNA BÖNOR 19,95;- MAX : 5/hushåll
i själva verket är det inget extrapris, exakt samma pris . men genom att skriva det + nämna MAX 5/hushåll, luras vi konsumenter till att tro att det är ngt jätte stort kap !!

Handla mat för 500 kr och du får köpa ett paket jumboräkor för 69 kr !
I själva verket kostar räkorna 75 kr ^^

Men de är duktiga, för vi blir verkligen lurade .. vi tror vi gjort ett riktigt kap, tänk er , mamman kmr hem med 5 pack bruna bönor, ungen utbrister: MEn mamma du tkr inte ens om Bruna bönor ;) haha !!

Känner Du igen dig ?? Kommer du på ngt annat 'trick' affärer använder sig av ? :) tell me!

image261image262

Lätt att säga att man inte blir lurad, men det blir vi, .. omedvetet och medvetet ^^

Godnatt på er!
Vi hörs !
PussfrånKina


Mottagna kommentarer:
Postat av: Silvia

Ja vet ja vet ja vet! när ja jobba i BoF så sålde vi DVDfilmer för 49:- styck.. och så hade vi "köp 3 för 139:-"..

liksom, hur lönsamt var dte egentligen för kunden?? u do the math..

och ändå så var det helt sjukt många som sa "ahmen då tar ja en till" när man påpekade erbjudandet för de!

2007-12-28 @ 00:04:05
URL: http://zille.blogspot.com

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0