blått blod?

Halloj !

Livet är orättvist!
Hur kommer det sig att kvinnor ska behöva bära med sig en jobbig period varje månad ? och inte män!
Pratar självklart om perioden då vi har mens!

vi måste tänka på bindor&tamponger, som vi dessutom måste lägga pengar på (!!)
(borde egentligen vara gratis, egentlige.)
vi måste tänka på att det inte "läcker" . för inte vill vi gå med en röd fläck i baken ?
många känner sig obekväma när de har mens, ohygieniska.
många drabbas av "PMS" ngn vecka innan perioden ska starta . jag framförallt,
vissa får mensvärk, och det gör ont som bövelen,



och en sak till!
reklam om tamponger eller bindor .
har ni lagt märke till att det som ska föreställa blod. det är blått !!
haha , alla vet vi att blod är rött (!!?? eller ? )
okej , har fått reda på att killar&män finner det stötande med rött blod,
jag köper det (delvis), men å andra sidan . vadå stötande ? vi tjejer får ju gå igenom detta varje månad. detta röda blod som inte alls är välkommet .

vad tycker ni ? :)

nu ska jag snart övningsköra till jobbet,
sedan blir det ingen blogg förens ikväll,
eftersom jag ska övningsköra som tusan efter jobbet,
jätte tråkigt, bara köra ecodriving på höger/vänstersvängar!
men ett måste,.
kanske bloggar en snutt på rasten ?

xoxoDiana,

Mottagna kommentarer:
Postat av: Silvia

kul att du uppdaterat sa mkt... far lasa nar ja kommer tillbaks till paris..
har en underbar semester just nu.. du far lasa min blogg dar ja skrivit lite om va ja har gjort hittills har..
ska ga vilse bland alla vingardar som finns har nu =D
mwa!!

2008-02-24 @ 16:33:25
URL: http://zille.blogspot.com
Postat av: Linda,

Bra att du vågar ta upp ett sådant ämne som vi tjejer brukar vara blyga att snacka om! Tycker det är asdåligt att tamponger och bindor ska vara så dyra, och varje månad? I en hel vecka?! X_X Och sen har vi ju veckan innan och under "mensveckan" då vi får värsta dampattackerna, gash, I hate it! X_X

2008-02-25 @ 21:48:33

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0