utskällning på Telefon!

Godkväll !

Nu är jag tillbaka, har inte hunnit uppdatera idag,
kilade till focus och övade lite på teori efter skolan, sedan direkt till jobbet.
det är hårt att vara studerande telefonförsäljare på natur, även fast jag trivs.
jaja, fick tillbaka Kemiprovet, gick super faktistk (; hehe, men som jag igår skrev så kändes det ju även bra så .
iaf iaf .

hade Gå-Hem-Tävling idag, andra teamet fick gå hem redan strax efter 19.00 !!!!
medans vi fick härda.
jag sålde ganska duktigt idag, 10 ordrar . =) har gått sisådär för mig nuförtiden, men idah kändes det bra =)

Jag ska ringa upp en kund, en kvinna, som haft tidningen för 1 år sedan, iaf.

Hejsan, mitt namn är Diana och jag ringer från ******tidningen, jag söker *****
Ung kille: jaha de gör du.
klick,

Jahapp tänkte jag, då ringer jag väl upp igen (jobbig telefonförsäljare som jag är, jag tycker inte man ska klicka. man får faktiskt vänligt säga att man inte ska ha ngt, + jag sökte faktiskt inte honom)

ringer igen, och dem lyfter på luren och lägger på,
ringer en 3:e gång, då är det en äldre gubbe som svarar . 

Hejsan, Jo jag ringde precis,"
ja vad vill du, vi ska inte ha något
okej, så ni la bara på förrut ?
haha, va ? . ja men vi ska inte ha ngt !!!!!!
okej, då kan ni kanske säga det nästa gång istället för att bara lägga på
Men för helvete vi ska inte ha något, förresten är detta nummer nixat . så ring inte oss för helvete!!
okej, men kan jag få berätta varför vi kan ringa dig, trots att ni är nixade
FÖR HELVETE !! FATTAR DU TRÖGT? VI SKA INTE HA NÅGOT DIN JÄVLA IDIOT!!
Nej jag ska inte sälja något till dig, men jag skulle bara vilja förklara för dig varför vi kan ringa.
För helvete nu får du fan ta och ge dig, jävla idiot *Klick*

Alltså, om man inte kan lyssna vad försäljaren har att säga, då ska man fan inte vara sur, om försäljaren inte ens får förklara sig ..
Jag får ringa honom för han har haft affär med oss tidigare, och därför får vi ringa, trots att han är med i nix-registret.

Det förstörde min kväll ska jag säga er, blir så arg på sånt,



får inte glömma att jag har tandläkartid imorgon, 8.20 . får betala 200kr för att jag missade tiden förra gången, argh.

xoxoDiana,godnatt!

Mottagna kommentarer:
Postat av: Silvia

folk kan vara dumma i huvudet... bry dig inte om de syrran! du sköter bara ditt (otacksamma) jobb =)
mwa!

2008-02-29 @ 09:56:05
URL: http://zille.blogspot.com
Postat av: ida

haha fy fasen vilken otrevlig gubbe, skit i han jädra idiot:P

2008-02-29 @ 17:24:59
Postat av: ...

Jag kan förstå precis varför gubben reagerade som han gjorde, telefonförsäljare kan vara oerhört irriterande, speciellt när de ringer och stör klockan sju en vardagskväll.

Och varför ringa upp och telefonterrorisera honom ytterligare en gång när han redan slängt på luren en gång och uppenbarligen inte är intresserad? Det är inte hans plikt att lyssna på dig när du mal på och försöker pracka på honom med en massa skräp.

Nej, telefonförsäljare är nog sveriges, i särklass, onödigaste yrkesgrupp! ;)

2008-03-01 @ 16:49:54
Postat av: Diana svarar

...; för det första så frågar jag Alltid om man ringer och stör, annars ringer vi en annan dag.

för det andra så telefonterroriserar jag inte,tycker bara det är oerhört otrevligt och oartigt att lägga på, vare sig jag är telefonförsäljare eller inte. jag ville förklara för honom varför vi kan ringa fast att han är nixad, han har haft affär med oss tidigare, så han inte ska vara så förbannad.

och till sist, det är inte skräp, utan morgontidning, vilket är till 100% inget skräp, & han har förresten haft de "skräpet" tidigare.

ja visst det kan man tycka, men det är fortfarande ett jobb som vilket annat =P

Tack för kommentaren =)

2008-03-01 @ 17:12:26
URL: http://DianaKines.blogg.se

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0