i skolan-när jag ej behöver.

halloj !

hela denna dag har vart bortkastad egentligen ..
3 timmars föreläsning och diskussion som inte ens 50%av klassen var på..
och jag sitter fortfarande kvar i skolan. måste nämligen förbereda tills imorgon.

imorgon ska jag,victor&gabriela ut till fredriksdalskolans nior och prata om Naturvetenskap!

nej, det får bli lite roligare bloggning senare, fast jag måste plugga fysik (nationellt prov på onsdag) och jag måste göra det, och jag måste göra datt.,
Hur räcker tiden till egentligen ?

image438
studielandskapet - gud nu måste jag snabba mig ...

PussfrånKina!

Mottagna kommentarer:
Postat av: Linda,

Läser du Naturvetenskap? I så fall så har jag lite frågor, ska snart välja gymnasium och så, och jag är säker på att jag ska välja NV.
Är det mycket läxor? Är det svårt? Hur mycket behöver du för dina studier hemma? :)

2008-01-21 @ 22:55:45
Postat av: Diana svarar

Linda,; Hej! vad söt du är (; tror säkert att du är lika söt som en "hel kines" ! :) men iaf till dina frågor ..

Natur, det är klart det är plugg, jag menar går du studieinriktad program som teknik,samhäll och natur, då får du ju vara beredd på att plugga lite. men sedan är det INTE extra mycket läxor i natur än samhäll, absolut inte. vi har ganska jämnlikt tror jag.

natur är absolut inte svårt, hänger du med i skolan, tycker det är kul då är det bara o köra på, ex matten, du börjar ju med matte A och då är det samma ungefär som i nian, sen efter det så kan du ju och då fortsätter man till matte B. så du startar ju inte med något svårt direkt, utan det är som en trappa, du börjar från nians kunskaper och bygger upp. det klarar du !!

Vi på våran skola har varje onsdag en fri dag, därm an får göra "vad man vill" det är många som inte gör något, men har vi läxor och prov, då sitter man ju pch pluggar på den onsdagen. så jag behöver inte jätte mycket tid hemma för studier, fast det är klart att man sitter några extra timmar och pluggar när det är prov, men annars så funkar det bara man är med i skolan/lektionerna..

Jag tycker definitivt du ska välja natur, 'kineser' brukar ju vara smarta ;) hihi*

Hoppas du fick lit hjälp iaf .. fråga gärna om det är ngt mer du saknar svar på ..

PussDiana!

2008-01-22 @ 17:28:45
URL: http://DianaKines.blogg.se
Postat av: Linda,

Phew! Det lät inte så illa som min polare sa, haha! xD
Tack för svaren, nu känner jag mig inte lika nervös, phew! GO CHINESE! X'3

2008-01-23 @ 16:39:56

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0