knäck den här nöten... om ni kan ;)

... jag må vara väldigt dålig på engelska, & även svenska ..
språk i allmänhet förresten, guud . hehe iaf skit id e.

första tankenöten till Timbaland ..
Hur kan hans hit låt heta "The way I are" ???
jag har alltid lärt mig att det heter I am .. sådeså .. tänk på den du Timbaland!
det finns ju en chans att han läser detta (;
& förstår, kanske börjat plugga svenska ? ;) haha !

tankenöten till er då !

en rädd apa
en rädd groda
en rädd myra

.... rädd lejon
.... rädd rådjur


sedär ,, kom på en lösning åt mig :) så kan jag säga att ni är duktiga På svenska !! ( ;

ska allt ställa min svenska lärare mot väggen ( ; detta skall hon kunna !!


vad ska de vara för ord ifall dessa djur är rädda ? hum ,,,

PussfrånKina
vi hörs ! :)

ps. ska in o kolla Elins blogg nu, hon tipsa om ngn sida somv ar bra för teorin .. must se :)

Mottagna kommentarer:
Postat av: Silvia

nämen lilla syster.. lejon och rådjur är sådana modiga djur att de inte blir rädda =P haha, oj avd klämkäck jag är..

nämen seriöst, sån språkpolis som jag är så måste jag säga att det går inte att använda ordet "rädd" tillsammans med substantiv som har t-genus..

man får helt enkelt formulera om meningen eller använda en synonym (såsom skraj, skrämd etc).

2008-01-07 @ 22:40:24
URL: http://zille.blogspot.com
Postat av: miiiicchellleee

shoooo taliban ;) hehe aa klart, kränger en massa mobiler varje dag nu :D du hade nog me vart grymm hehe. hur går de på info? hälsa alla från mig :D

2008-01-07 @ 22:50:35
URL: http://honeym.blogg.se
Postat av: Josefin A

länka gärna den sidan med teorin, :D

2008-01-08 @ 13:50:37
Postat av: malin

det där om det rädda lejonet, läs tidningen "språk" så får du reda på svaret:d tror det var i senaste numret. kräm

2008-01-08 @ 19:41:26
URL: http://malinleander.blogg.se

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0