Fredag 24/4-09


0~724663~250~250~2.png

Vi har tryckt hem denna dator.

hehe, ett knapptryck.

med hjälp och stöd från min kusin ..

 

så på tisdag så anländer denna.

nytt tekniskt i familjens lims hus, jovars!

 

btw, jag får spader på mac .. 

hehe jag har inte lärt mig detta än.

exempel, det finns inte paint så jag vet inte hur jag ska "minska" bildernas storlek, 

eftersom det fasen inte går att "dra i korten" som de gick innan.

inna var de bara att kopiera en bild, och sen klistra in o bara dra lite i hörnen till önskad storlek

inte nu.. jag får ryck.

anton! i need yoor help.

dessutom skulle ja installera en grej, men de gick ju heller inte..

eller först gick de sen kollapsa allt. ungefär.

 

Jag ska lära mig, ^^

 

imorn bär det av till Göteborg.

vi hörs :)

 


 

jag tryckte ihop ett kollage lite snabbt.
bilder på folk som jag haft på min kamera.
:)
nu har jag sett klart på High School Musical 1.
som ja påbörjade igårnatt.
det var läängesen.men den är ju så bra :) love it!

 

nej upp o hoppa, jag börjar jobba om 1h.

lite tråkigt när vädret är strålande.

och jag är instängd till 21 ..

buhu, hehe.


Mottagna kommentarer:
Postat av: Anton Lundin

Själv använder jag Photoshop CS3 för att förminska bilderna (alltså minska upplösningen för webbvisning exempelvis).



Enklast för din del är att:



1. Högerklicka på den bild du vill föminska och välj "Öppna med" och sedan "Förhandsvisning".



2. Välj "Verktyg" längst upp i menyraden och sedan "Justera storlek"



3. Välj därefter antingen en förvald upplösning under "Anpassa till", eller skriv in en valfri upplösning nedanför. Glöm inte i så fall att ändra "cm" till "bildpunkter", och kontrollera att hänglåset till höger är låst, annars förvrängs bildproportionerna.



4. Tryck "Ok" och spara slutligen bilden under "Arkiv" och "Spara som".



Lycka till, och ha en trevlig shoppingdag i storstan!

2009-04-25 @ 11:58:36
URL: http://www.flickr.com/photos/antonlundin

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0