Onsdag 12/8-09

Jag ska bli gammal.



Ännu en dag kommer att vara förbi.
Det var mycket trevligt att fika med brudarna, och ännu ett avsked.
Fick ett jäkla sug efter pizza.
Men tänker, när ska jag äta Pizza???
Kanske kan lura in Elina pizza på lördagkvällen ? ;)

jag & Patricia fixade dvd skivorna till pappa!
och det fungerade !! tack =D
sedan var det försent med Scotts,
jag fick CYKLA hem, eftersom syrran jobbar till 01 inatt (?)
Ittala Outlet har öppet till 00 idag,
pga de har halva priset på alla matserviser (tallrikar bara!)

Så jag ska börja samla,
det blev matservisen Corona,
stilren, enkel med endast en silver rand!
det fina är helheten, man kan ha färgade glas osv osv, och iten för pråliga ! :)
så denna dagen har kostat mig 3000 kr nästan ,, tur att jag hade lite presentkort från Studenten!!

nu ska jag läsa lite Harry Potter,
300 sidor , detta ska jag fixa ;P

Odling.

 

 

Förresten så har jag odlat mig en Ganglion.

haha, fick syn på den för några dagar sedan... pratade med läkaren.

och det är minsann en ofarlig Ganglion.

fast min lillasyster hade en sådan och hon fick operera sig..

Vad är ett ganglion?Ett ganglion är en rundad utbuktning i anslutning till en led eller en sena. Gangliet är som en liten ballong fylld med ledvätska.Utbuktningen utgörs av en bråckbildning på ledkapseln eller glidytehinnan runt en sena

Vilka drabbas? Alla kan drabbas. Ganglier på handryggen är vanligast hos för övrigt friska yngre kvinnor (ofta idrottsligt aktiva). Mukösa cystor på fingrarna är vanligare hos äldre patienter med arthros i smålederna.

Vad kan patienten göra? Avvakta, ganglion är ingenting farlig, ibland försvinner det av sig självt. Åkomman kan ibland framkallas av tillfällig överansträngning. I dessa fall kan det löna sig med vila varvid gangliet kan försvinna spontant. Undvik att sticka hål på gangliet med nål eller dylikt då detta kan leda till fula infektioner.

haha, lägg märke till de jag skrivit med fetstil,idrottsligt aktiva? nae inte riktigt kanske ! haha


Det är över nu.



Mitt rum är så gott som rent snart ^^
Igår gjorde jag ett ryck.
plockade in allt i resväskan och voila ! 
inte så mkt kvar på golvet ... vi vägde och den vägde 22kg,
men då har jag lite kläder kvar, såsom mjukisar, jeansjacka, jackor, linnen, handduk, alarmklocka o småbös.
men jag satsar på 25kg, sen ska jag stoppa allt i handbagaget..
jo detta ska nog gå :)
mamma bara "men har du så lite kläder?" 
haha, för hon trodde att jag skulle behöva massa massa kilon, 
nej dianas liv väger inte mer än 25kg , illa ^^
sen utbröt hon även "diana, du kan ju tom shoppa på lördag!" hahaha!
shoppa o shoppa =P

NU ska jag göra ett ryck, 
ska träffa brudarna i klassen för en fika vid 17.15.
men innan dess ska jag grejja, 
nu är det bara 300 sidor kvar av Harry Potter ;)

Mottagna kommentarer:
Postat av: Frida

glöm inte våran fika imorgon diana! åh vill inte att du ska åka, kmr sakna dig något sjukt myk ska du veta..

2009-08-12 @ 17:12:40

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0