Söndag 2/8-09

Hemma bäst.



Då är jag tillbaka!
tänkte ladda upp bilder från vårt äventyr,
men min Mac verkar inte vilja densamma.
vet inte vad som är fel, men den ger upp efter att laddat upp ett fåtal bilder.
hm,
kanske kanske orkar jag sätta mig på vår stationära o ladda upp sedan , vi får se!
bilderna är ju inlagda på Macen nu..

(Update;! eftersom jag är så snäll så sitter jag förtillfället på den staionära och laddar upp !)


DAG 1- 29 Augusti

Jag pch patricia lämnade Lidköping med ett glatt humör !
pappa tyckte dock jag hade för mkt packning, mer än han&mamma tillsammans .. men va tusan, jag hade ju bara en fullproppad resväska, en tjock weekendbag och en väska runt axeln .. hm ?!
tur att patricia hade mins tlika mkt :D



Vårat två stjärninga hotell var över förväntningar , då vi hade vääldigt lååga förväntningar!
Vi hade ju skrivbord , spegel (!!), fåtölj, stol, hängkrokar och en minimalisk tv långt upp!
korridoren såg ut som en studentkorridor, men vi klarade oss =)
Room number 109


Efter endast 1 h på vår rum så ser det ganska hyffsat ut ändå :D


Kortet är taget runt 19.00 , och ser ni himlen ?
UNDERBART !, tempraturen låg runt 20 grader och vi gick glatt i våra kjolar utan att frysa .. men stockholmarna verkade tycka vi var knäppa, haha de gick i jeans o jacka .. whaat?


Solglasögonen for till och med på :) I'm lovin it!



Vi såg på filmen Year One på Sveriges största biograf !
filmen var lite småkul ^^ haha!, patricia garva iaf ^^


Patricia tyckte det var pinsamt att ta kort hela tin, ääääscH!


Det var mysigt att gå runt bland stockholms gator =)


DAG 2 - 30 Juli

Vi vaknade av denna förbaskat goda hotellfrukosten , hahaha !
nej men den var iaf över förväntning, eftersom det inte ingick någon frukost egentligen !


Vid 10.20 (enligt planerna) så var vi ute på forts igen.
Det var sol och omkring 25 plusgrader, underbart!
Jag tog på mig lillsyrrans Tokio Hotel designade t-shirt och kände mig sjuukt cool ;) haha!


en fontän, en fontän ! *klick*


Sergels torg aka plattan , ett kort är ett måste ^^


Vädret (om igen!) var sjuukt bra, och det bästa var ju att höra att det regnade här i Lidköping, vi kunte ju inte njuta mer alltså :D


Det blev lunch på Jensens - underbart gott


Hötorget ! kom tjejer, kom tjejer, halva priset kantareller ... :P haha!


Drottninggatan och de berömda lejonen =)


Det var någon demostration i staden


Efter 6h gående så vilade vi lite .. hehe sedan var det bara att sticka ut igen .. vi skulle ju ha mat :)
och vi skulle äta fint, hade vi bestämt ^^


Vi stack till Gamla Staden , elina tipsa!
Hittade en restaurang&bar .. där åt vi spaghetti, mums!


Vi skulle allt utnyttja vårat tunnelbane kort,, även fast det oftast endast gällde 1-2 stationer ..
det var välutnyttjade 120 kr ;P haha!


Efter lite mer än en dag så såg rummet ut såhär ,, hehe ^^

DAG 3 - 31 Juli


Ut till staden för att fixa de sista .. :)


vi trodde att det skulle bli sämre väder idag, så vi tog på oss chinos och lite längre heltäckande ........


MEN ! ni ser , det var nog bland de varmaste dangen och vi ångrade klädvalen ..


Vi bestämde oss för att skippa älgarna och kossorna på Skansen och stack till Gröna Lund istället!


Min första gång där, det var litet men vääldigt mysigt.
Alla fina utsmyckningar på husen .. !


Eftersom jag hade gratis inträde & åkpass (Sommarlands förmåner!) så skulle jag allt åka Insane.
jag fick åka den själv! eftersom patricia är stans största chicken ;) haha!
någonstans där är jag ^^, haha på bilden alltså ..
IBLANd, men väääldigt sällan så lyckas patricia med kort tagningen !!
mycket fint kort patricia ;) hehe ..


Men hon hängde med in i Lustiga Huset!
jag kände mig som en feg barnunge därinne, haha!


haha :)


Sockervadd, ett måste !
men jag gör allt större sockervadd på Sommarland (A)


haha, vi är snygga, det är vi ;) haha!


Vi var även inne i Spelhallen, patricia vann över mig vad gäller bilkörningen (attsingen), men jag vann över henne på SingStar ^^, vi sjöng Charlotte Perellis Hero .. piiinsamnt ;P



Mysiga Grönan, dock minus för antalet åkatraktiobner, det var ju vääldigt få av dem ..


På kvällen skulle vi ut =)
Donken mat och vi var på G !


Vi var tom uppskrivna på gästlistan , och det var traffic lights night .. på happy Hour fick vi cider för 24kr/st ,, vi slog till på 4 ;P haha!
Vi dansade och hade väääldigt kul :D haha,, mer behöver inte kommenteras ;)


Sista dagen - 1 Augusti!

vi sov uut och roade oss på centralstationen !
och sedan kom vi hem, efter 4h tågåkande!

På kvällen fick jagjag agera barnvakt åt min sjuka vän Elina som har körtelfeber !

Tack Patricia för en sjuukt äventyrlig resa!
Jag kommer minnas alla stunder när jag sitter i min lilla lya i Schweiz!<3

Där fick ni något att bita på!
bilder i tusen ! :)
Nu kära vänner, måste jag verkligen ta tag i allt !
För ikäll är det kalajs hos Skarpvold.
Linn vännen fyllde ju år i fredags !

Mottagna kommentarer:
Postat av: patricia

bra uppdatering där du :D bra kort har du valt med tihihi

2009-08-02 @ 15:28:42

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0