Onsdag 2/12-09

Pengakåt eller arbetsnarkoman? whatever!

Eftersom jag är båda ovanstående så var det strongt gjort av mig att faktiskt tacka nej till båda jobben.
Kände att mitt år som Au Pair ska tusan inte bestå av massa barnvaktsjobb, även fast man tjänar extra pengar!
Fast behövde lite råd, men det var syrran som motivera mig till ett nej!

I dessa kalla dagar så undrar jag?
Hur fan hamna jag här?
Jag vill till Australien!
Men det är endast vädret som talar mot Schweiz.

  • Underbar/Bästa familjen - tror ärligt talat inte jag hade kunnat få bättre familj!
  • Goa förmåner - Egen lägenhet!! jag Älskar det!!! och min lön är ju faktiskt grymt bra!!, över dubbelt så mkt som syster fick!
  • Möjligheter till resor - Jajemän, Milano över en helg för 150 kr, frankrike om 1 vecka, ja ni förstår, mer kommer i vår ! Paris (evelina!) ska besökas, toblerone berget osv.
  • 'Nära hem' - hade inte kunnat åka hem över jul annars, och inte heller trippen i oktober hade gjorts, mina vänner hade antagligen inte kunnat besöka, inte heller familj osv osv!


Många barn i luften?

Först och främst, Grattis till Patricia som idag fyller 19 år!
Hoppas din dag har varit toppen, även fast jag inte vart vid din sida ;)
Sedan till ett annat.
Har ett par tjejer i min tyskakurs som frågade mig ifall jag vill babysitta åt en hockeyfru som dem kände.
eftersom hon är svensk så ville hon ha en svensk babysitter till hennes 3 åriga dotter.
(dem är hockeyfruar allihopa!)
Visst sa jag och gav mitt nummer.
det är väl bara en gång eller två.
Idag inom loppet av 20 minuter så har två ringt och smsat (!!)
Vilket gjorde mig förvirrad,
förstod inte att det var två olika människor förens dem ringde varandra i rad.
haha, vadå förvirrande?
Ska träffa hon jag prata med först, med 3 åringen på lördag.
och sen återkomma till den andra.
Men jag vet redan nu att jag absolut inte hinner med 2 barnvaktsjobb.
frågan är om jag hinner med ens ett?
regelbundet??
ja, vi får se!
Ikväll blir det tyska.
då ska jag prata med dessa två och se.
jag är ingen vandrande barnvakt =P
Har nog med 3 busungar egentligen. haha!

Mottagna kommentarer:
Postat av: linn

lilla gumman, arbeta inte ihjäl dig nu bara..du måste va hel när du kmr hem!



2009-12-02 @ 21:45:02
URL: http://linnskarpvold.blogg.se/

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0