Tisdag 10/11-09

Jag längtar hem nu.
Åh jag hatar verkligen att vara sjuk.
Hatar att må dåligt.
Jag vill vara hemma isåfall om jag ska vara sjuk.
Det känns som om jag har 100 graders feber. Jag kokar. och min hals bränner.
(Ska kolla min temp snart,.)
åh, jag behöver inte detta nu.
det är jätte jobbigt, jag har ingen kraft kvar.
Jag längtar tills min säng!
Ska sova direkt sen.
Åh.

Barnbaciller.


Yepp, jag är sjuk.
För 2a gången på 3 månader.
och förra året var jag inte sjuk en enda gång.
Jarl kom på (liksom jag har tänkt på det!) att det är för att jag inte är van vid att ha barn runt om mig hela tiden.
Barn bär ju på alla möjliga sorters bakterier o grejjer =P

Dessutom hostar alla 3 barnen nu.
så yes, jag är smittad.

Men jag har faktiskt gjort allt idag ändå.
städat badrummen, bytt alla barnens lakan och tvättmaskinen går i högvarv.
Känner mig lite piggare nu,
för jag tog en powernap på 20min förut.


(Jag saknar att göra massa knäppa grejer med mina vänner, <3 att bara vara!)

Så jag har planerat att ta och lägga mig direkt efter 'jobbet' idag.
Ska inte ens ta med mig min dator hem till lyan.
för jag behöver vila..
vill inte vara sjuk till helgen.

mina vänner,
Visst är det bra att jag är sjuk nu?!
Så är jag frisk tills nästa vecka torsdag, då ni kommer :D

Mottagna kommentarer:
Postat av: soofia

nej, vi är nog inte vana vid barnbaciller, de har ju inte vett att hosta i armvecket heller. de bara fräser rakt ut! haha

2009-11-10 @ 16:52:15
Postat av: elina j

ååh, jag minns dom korten & den kvällen :) Och den natten vid torngrillen fick jag körtelfeber.. hmm tänk vad många minnen ett kort kan väcka ;) hoppas du har det bra!! <3

2009-11-10 @ 17:29:20
URL: http://justfollowus.blogg.se/
Postat av: evelina-fina

åh jag börjar också bli sjuk, kom hit så är vi sjuka tillsammans tycker jag!!

2009-11-10 @ 21:23:39
Postat av: linn

USCH Å FYY Å BLÄÄÄ!!! håller tummarna på att du blir frisk så fort som möjligt gullunge..en stor krya-på-dig kram från mig=)

2009-11-10 @ 22:00:14
URL: http://linnskarpvold.blogg.se/

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0