Torsdag 27/9-09

Zürich.


Idag har jag på mig min och systers favorit höst outfit :)
och när jag hämta Harald på dagiset så utbrister han
"Varför är du så fin idag? men varför, varför?"
haha, jag svarade "har man en snygg och söt unge så måste au pairen vara lika söt"

Middagen var lyckad ikväll,
stekt fisk med lime&dill, potatis & kokta morötter.
förutom det sista. dem gillar inte varma grönsaker.

Ska även ikväll kila in till Zürich.
är egentligen trött.
men You only live once, :)

Oktoberfest eller inte.

Klockan är över midnatt.
Jag är precis hemkommen.
vi var 8 personer som planerade nästa helgs oktoberfest.
jag vet inte om det är värt pengarna.
åt andra sidan så hur ofta har jag chans att göra detta?
men jag gillar inte ens öl.


det skulle inte sitta fel att uppleva detta !!!

Nu så måste jag lägga mig.
IDOL avsnittet måste vänta tills imorn.
ja menar, ja ska upp om 6h.

Mottagna kommentarer:
Postat av: Silvia

ja tycker du ska gå!=D

2009-09-17 @ 09:57:07
URL: http://zille.blogspot.com
Postat av: beijan - hon från lisch ;)

Hej på dig!

Ja, nu är det rysligt nära. Men varken nervositet eller resfeber har infunnit sig, vet inte riktigt vad det är för fel på mig?! Och stressar gör jag då rakt inte, men det lär jag förmodligen göra på måndag om jag fattat att jag ska åka dagen därpå vill säga... Och du trivs efter vad jag förstått?! Men det ska väl ändå bli skönt att komma hem?



Jag har alltid sett dig som en väldigt teknisk och handlingskraftig kvinna, men jag hade fel då? ;) den får nog se ut som den gör tills vidare...



Oj, Dubai. Vilken lyx! Jag ska bo med familjen, i ett rum. Vilket nog var bäst med tanke på att jag är väldigt mörkrädd, hade nog inte klarat av att bo själv...haha Men du ska få egen lägenhet va?



Du som varit borta ett tag, har du några bra tips?



Pussokram

2009-09-17 @ 16:35:21
URL: http://vilseivancouver.blogg.se/
Postat av: Silvia

vad gullig harald är!!! hoppas han blev glad när du sa att han var söt... smälter ju så fort ja ser honom i cam... awww... ja skulle ta o krama honom non-stop ifall ja va hans au pair! hihihi...pusskram

2009-09-17 @ 18:12:17
URL: http://zille.blogspot.com
Postat av: E

alltså du får gärna ringa mig imorrn när du har tid, är ledig efter 2 så kan vi snacka om tyskland och milano och allt vad de nu är!

2009-09-17 @ 22:33:22
Postat av: beijan - hon från lisch ;)

Ja, det kommer väl när man sitter på planet och inser vad det är man har gett sig in på.



Kul att få en egen liten lägenhet att göra iordning! haha är det så illa? hoppas att barnen jag ska ha hand om har respekt för att jag är tonåring (nej, jag är inte vuxen ännu) och måste få sova ordentligt när jag är ledig..haha



Usch för hemlängtan, jag kan riktigt känna hur jobbigt det är när man sitter i ett annat land, i en främmande familj och känner att allt är piss. Men jag tror att de stunderna gör dig till en enormt mycket starkare människa! Det är förmodligen supernyttigt! Jag har kontakt med en svensk tjej som också är au pair i Vancouver så henne ska jag träffa när jag landat och kommit tillrätta, sen har min familj kompisar som också har au pairer så jag hoppas att jag ska hitta någon jag kan hooka up med ;) Man måste ju ha några man kan spendera fritiden med, det kanske inte ör fullt så roligt att hänga med familjen 24/7...



Nej, stanna kvar här är det sista jag vill! Lite förändring gör nog susen!!

2009-09-17 @ 22:57:59
URL: http://vilseivancouver.blogg.se/

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0