Tisdag 09.11.10

Fångad av en snöstorm.

Då var det dags för årets första snö.
Jag fick titta ut i fönstret en extra gång imorses när jag vakna.
usch, jag tycker inte om vintern på något vis.
förutom julafton och jullov.
Detta 'jullov' kommer dock bestå utav jobb och plugg, då vi har en tenta 3 dagar efter 'skolstart'.
kul.



Jag tror dessutom att jag kommer att jobba på nyårsafton.
Jag får se det från denna sida.
Min lever mår bättre, jag är antagligen omringad av fler folk på jobbet, jag tjänar pengar och tja, nyår är ju faktiskt ändå inte så speciellt.. och tur att jag trivs på jobbet då! :D
Däremot så ser jag väldigt mkt fram emot Julafton.
Jag har nog faktiskt aldrig 'saknat' hemma så mkt som jag gör just nu.

Under hela hösten har jag bara varit hemma i Ldiköping en kväll.
en kväll. och jag har klarat mig fint, och jag gör fortfarande det.
Skolan och vännerna tar upp all min tid, så jag har knappt hunnit längta hem.
och nu har jag börjat jobba dessutom.
Men det är då man uppskattar allt när man väl är hemma.
Så när jag är hemma i jul, de få dagarna jag är hemma, då ska jag njuta.
äta extra mkt av mammas mat, och båda mina systrar är ju där då :D




Jag blev nästan lite rörd när jag fick ett brev där handstilen var från pappa.
Det var två biobiljetter.
(fast egentligen så visste jag att biobiljetterna skulle komma, haha det var jag som bad han skicka dem)
så de kom inte som en chock. haha. men ändå.

trodde verkligen att jag skulle åka hem oftare.
men det är väl ett tecken på att jag trivs? :D
och det gör jag, så det är ju bra !!
ja menar, vad ska ja hemma i lidköping o göra? egentligen.



hm. vad sker hos mig annars då?
jo jag har jobbat idag, och ska jobba imorn. och på torsdag är det nattpass som gäller.
mitt livs första nattpass. spännande.
mitt liv består förtillfället endast av skola och jobb.
när jag inte jobbar så är jag i skolan, annars så är jag hemma och försöker plugga ikapp de andra i klassen.
Det är faktiskt ganska jobbigt, men jag måste.
Det blir nog bättre om 2 veckor när utbildningen är klar :)

Så varför sitter jag här?
haha, klockan är över midnatt och jag har skola+jobb imorn.
Godnatt på er!

Mottagna kommentarer:

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0