Bland konserver och frysta kycklinglår



Min pappa kollar alltid på kvittot när han handlat mat,för att kolla om det stämmer, vilket det 98 av 100ggr alltid gör.
Och när de 2 gångerna inte stämmer, och det kan handla om alltifrån 5 kr till 100, så ska han alltid gå tillbaka och säga till kassören. Och jag tyckte alltid att det var lika pinsamt, när jag var liten.

men i lördags var jag och handla.
och jag fyndade och handlade billigt. trodde jag.
242 kronor tack.
Mina små kinesögon har nog aldrig varit så stora.
Kvittot? Ja det skulle jag minsann ha, det måste blivit ngt fel!
Kycklingen var på extrapris, osten också!
Jag kände mig som min pappa, där ja stod och med hjälp av huvudräkning räkna alla varor, en efter en.
och tur i oturen så stämde allt.

otur: jag blev 242 kronor fattigare.
tur: allt stämde, så jag slapp gå o be om X antal kronor tillbaka, och skulle förmodlingen heller inte vågat göra det, så då slapp ja ha ångest över att ja betalat för mkt.



dessutom, väl inne på ICA MAXI så tappade jag bort min korg.
visserligen var den på hjul, en såndär röd som man drar.
vilket är jätte praktiskt, för de små röda korgarna blev alltid så tunga.
Men då undrar jag hur man lyckas tappa bort sin egna korg.
Jag lyckades, fast jag kan sätta 100 kronor på att någon flyttat den.
för när jag, seriöst, 15 minuter senare hittade den, så var den på en plats där jag verkligen inte lämnat den.

PUSS!

Mottagna kommentarer:

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0