Monday 27 June

Så nu har jag varit i Sverige i 1 vecka.
Jag bor vid St Pauls Bay.
Jobbar på en EF språskola, Junior Centre.
Jobbar som Residence Advisor.
Arbetsuppgifterna är i princip att välkomna studenterna när de anländer, checkar in dem på hotellet och vid midnatt har jag room-checks, ser till så att det inte är och busar utan i deras rum.
Eftersom studenterna är mellan 13-16 år på denna skolan så är de inte tillåtet för dem att röka eller dricka alkohol.


Första veckan hade vi bara 8 studenter på skolan. en väldigt mjuk start kan man kalla det.
Jag hade mycket fritid och kunde följa med på aktiviteter.
Här är vi vid en ö ovanför malta, GOZO.



En dag tog jag bussen till Mellieha Bay. En fin sandstrand.



och en dag åkte vi till Valletta, huvudstaden :)



Vid Gozo och Ramla Bay, där sanden är rödaktig.


Båten till Gozo och påväg till Fuego (studenternas club)


Fuego - deras pub/club. där samlas studenter från många olika språkskolor.

Hängde med Carl vid St Julians igår.
Carl, svensk, jobbar som receptionist i huvudskolan vid St Julians.
Vi var vid the EF beach club.
och sen gick vi. och sen åt vi.
och ikväll har jag dansat på Fuego med mina barn. haha.

Mottagna kommentarer:
Postat av: ZiLLe

korrekturläsa är något som även ni ekonomer kan behöva göra ibland =P "Så nu har jag varit i Sverige i 1 vecka."

2011-07-02 @ 21:52:27
URL: http://zille.blogspot.com

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0