Inte mitt fel



Jag köpte en honungsmelon igår.
En gång för många år sen, 15 år?
Jag och Silvia lämnades ensamma hemma.
ensamma i huset tillsammans med en stor vattenmelon.
Någon av oss (förmodligen S) kom på idén att väga melonen.
.. på en liten våg. Ni vet en sådan urgammal med plastskål, där tanken är att man ska väga X gram mjöl, socker eller något annat liknande. Iallafall inte en X antal kg stor vattenmelon.
Två små kinesbarn försöker lyfta denna enorma melon.
och misslyckas.
Pang i golvet, och melonen var kluven.
Det var en rädd Diana, som fick ringa och berätta för pappa.
"Vi skulle bara väga melonen så tappade vi den .... Får vi äta den nu??"
.. och visst fick vi det. Slutet gott, allting gott!!

Mottagna kommentarer:
Postat av: Linn

haha kan inte sluta skratta:D fast lät bättre när du berätta in real life ;)

2011-05-22 @ 16:42:10
Postat av: ZiLLe

hahahahahahaha... ahhh!.. sweet memories. lol

2011-05-22 @ 20:26:53
URL: http://zille.blogspot.com

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0