Trang an

Efter några om och men så kom vi fram till Ning Binh. Skakig bussresa där de plockade och släppte av folk i farten.
Vi hittade ett hostel väldigt fort, 3 dollar betalar vi per natt. Galet billigt. Och då delar vi ett stort rum med 3 andra kinesiska damer på 50+.

Vi hyrde cyklar från hostel. 20 000 (ca 6kr) och hade en ritad karta, typ. Skulle till grottor. Men vi cyklade vilse och hamnade på ett ställe som vi tänkt ta taxi till imorn, hhe. Stället hette trang an. 100 000 (30kr) och du får en flottetur på 2 h under grottor och hav. Eftersom Hanna och jag är miljonärer så betalade vi en extra biljett utöver vår egna och fick en privat flotte/kajak..... Skämtåsido. Vi lackade lite. Det fanns inga mer som ville åka och vi var sist ut. Så var tvungen att betala. Men ja, 15 kr mer eller mindre är väl ok. Men man blir snål här.

Nu är vi mätta och belåtna. Eller ja. Vi åt vietnamesisk specialité, Pho. Nudlar. Och det var gott.... Tills vi hitta myror i maten. Så var det med den aptiten.

Jag börjar känna mig krasslig. Och fruktansvärd trött. Så ska Nanna nu. Förhoppningsvis pigg för ännu en morgondag :D


Mottagna kommentarer:

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0