Biter sig fast likt en ... snigel?

10.00 prick väcktes jag av dörrklockan.
Husvärden kom, löste min toalettbrunn och gick.
Jag somnade om.
12.54 väcktes jag av alarmet.
Jag har tvättid.
I 1 minut kändes gårdagens fail okej.
Men nu surrar det runt i hjärnan likt en jobbig fågel.
Går inte att tänka på annat, Måste tänka på annat!
Idag är planerna fulla, as usual.
och jag som vill hinna fram på stan en sväng.
och McDonalds lockar, det var ju trots allt några dagar sen.
MEN har en massa mat hemma, som mamma har hamstrat åt mig.
Smått panik när jag inser att jag lämnat Göteborg om exakt 3 månader.
3 månader!!!! varav 2 veckor spenderas i Kina.
Hur ska jag hinna med allt?
Vad måste göras:
  • Hitta andrahandsuthyrare - som ska bo från juni-januari. Säkert inga problem om man lägger upp på blocket, men man vill ju inte att vilken random person som helst ska bo här. i min lya.
  • Äta upp all mat
  • plocka ut alla saker, ner till mitt redan fulla källarutrymme.
  • fixa kontrakt och grejja.
Igår tog jag tag i mitt mobila bredband, jag avslutade kontot. Så nu upphör det gälla den 8 Juni.
Det årliga orangea kuvertet kom häromdagen.
Jag vet inte riktigt vad man ska göra med det, slänga?
Iallafall har jag tydligen sparat ihop 46 721 svenska riksdaler till min pension.
Vad det säger en, har jag ingen aning.
Nej dags att ta tag i dagens alla uppgifter.
Innan jag blir ett stressigt stressmonster.
Först ut: frukost, 14.00.

Mottagna kommentarer:
Postat av: helga

mina lillasyster och hennes pojkvän vill flytta till göteborg i vår/sommar. de kanske är intresserade?

2012-03-13 @ 21:57:32
URL: http://helgzor.blogg.se/

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0