Kaos och Panik i en salig mix.

Idag har minst sagt varit en fullspäckad dag, ovanligt.
Det var skola som väntade efter gårdagens nattpass.
Det var största diskhögen från våffelkalaset som väntade.
Försökte smått återställa lugnet i min lilla lya.
När jag ser våffeljärnet får jag snilleblix - varför inte göra en våffelsats direkt?
Sagt och gjort.
Öppnar frysfacket för att hämta frusna hallon, som nu ej var så frusna.
Glassen rann och mitt frysfack och kylskåp var mer likt en bastu än en frysförråd.

Paniken stiger, inser att kylskåpet är kaput.
Ringer jourcentralen.
Så imorgon ska jag antagligen få ett nytt kylskåp.
Så måste upp imorgonbitti och grejja med hyresvärden, som om jag behöver mer i min kalender!

(Jag fick iallafall 2 små våfflor, innan jag tappa aptit och slängde hela smeten)







Sedan kom Linn på besök.
Vi (läs: linn) lagade köttfärssås och vi har bara tjatat och sett på tv.
När en gäst gick så kom den andra, typ.
FIck snabbesök av Henri, som ville låna mina lagpapper.
Lycka till på tentan imorgon - du klarar det!

Nu ska jag alldeles strax ha kvalitets tid med mig själv.
Något jag verkligen behöver.
Känner att jag är helt slut. fråga mig inte varför.
Då det knappast beror på plugget, eftersom det legat på vila i 2 veckor.
Vad hände liksom? haha.

Mottagna kommentarer:

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0