Konsten att lyckas med det omöjliga

Idag missade jag min buss med 10 meter. Smått trött irriterad Diana som bara ville hem insåg att det var 15 min till nästa buss pga söndag.
Går till McDonalds och väntar in nästa buss. Tar med maten då ja inte skulle hinna äta på 10 min. Väntar och väntar. 4 min innan avgång lunkar jag till hållplatsen. Väntar och väntar, såklart bussen är sen. Väntar lite till, går fram till tavlan. 14 min???? Kollar febrilt i mobilappen, realtid.
Jomenvisst vet ni, såklart att bussen var 5 min för tidig!!! För tidig???? Det händer aldrig!

Arg Diana sitter i busskuren och äter pommes med cheddar dipp, kände mig lite onice men det fick gå,

På jobbet:
Jag får mitt personalkort, 3 min efter var det borta! Letar febrilt i skåp och väska. Vänder upp och ner. Springer upp och ner. 30 min senare hittades det av en okänd kollega. Tackar!


Mottagna kommentarer:

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0