Att hamstra.

Jag har alltid varit duktig på mig att samla på mig saker. 
Köpa för mycket, köpa flera exemplar etc. 
Det är genetiskt(?) Mamma och pappa gillar att bunkra. 
Detta reslutera till överfulla förråd och skafferi med mat, som tyvärr blev för gammalt. 
Om konservmat och torrfoder( Torrfoder? Det är väl till djur. Vad heter samlingsnamnet för pasta, ris etc?) hinner bli för gammalt, ja då förstår ni att det är mycket mat det handlar om. 

Hur som helst. 
Det jag ville komma fram till var att jag kollade igenom mitt lilla godisförråd här i rummet. 
Och kolla, vad mycket gott jag har kvar! 
Jag kom hit med 9 djungelvrålspåsar, 2 burkar salt pastiller, 2 läkerol och lakritslådan.
Jag har nästan hälften kvar, nästan! 
Det har gått 3 månader och jag har endast drygt 3 veckor kvar. Bra va?
Jag gillar känslan av att 'ha saker där ifall jag skulle vara sugen'. 
Som ni kan räkna ut har jag inte ätit så mycket lakrits, så jag klarar mig utan. Men tanken av att jag någon gång skulle vara sugen på lakrits men att det inte skulle vara tillgängligt. Den tanken skrämmer mig. Och det skrämmer mig att jag har den tanken, hehe. 

Jag gillar helt enkelt inte tanken av att vara sugen på något och inte ha det. 
Hemma i Sverige resulterar detta till skafferi fulla med nyponsoppa, mangojuice, hm. vad mer? 


Ps: Malaco har smygfuskat. Det är endast 80g i dessa små påsar nuförtiden. Förr i tiden var det 100g påsar. Fortfarande samma pris, om inte dyrare nuförtiden. Jaja, vi skyller det på inflationen. 

Just det!
Hade med mig denna berömda bok till Kina. 
Har inte ens läst hälften, tror ni jag har tid att läsa annat än kursböcker här? 

Mottagna kommentarer:

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0