Bakteriebomb

Jodå, jag var bland de tidiga till biblioteket imorses.
Men sedan kom det en brud med verktyg tillräckligt för en hel klass, typ.
3 datorer, 2 iPads, sladdar och grejer. 
Hon installerade sina saker runt om mig samtidigt som hon passade på att nysa och snörvla sig på mig. 
Jag kände hela min kropp ocn ansikte smörjas in i bakterier.... 
Jag satt kvar 30 min. Kände att jag inte ville ta chansen att få med något virus. 

 
Iallafall så har alla kineser denna uppfinning. 
På bilden ovan: vit/grå vajer. 
Du fäster ena änden med hjälp av kodlås eller nyckellås. Sedan så fäster du andra änden runt stolen. (Eller som på bilden, runt bordsbenet. DOCK teoretiskt är det inte så bra att lägga runt bordsbenet för jag skulle bara kunna lyfta på bordsbenet och då få bort vajern från bordet.)

Det man kan göra är att fästa den runt stolen.
Om ni ser på bilden, mellan sätet och ryggstödet. 
Då kan man inte få loss vajern utan måste antingen knipsa upp vajern eller tag med hela stolen ut från biblioteket om man vill sno datorn, hehe.

(Tyvärr är min macbook air för tunn och har därför inte den ingen på datorn som behövs för att fästa vajern på. vilket är synd. Vet dock inte om jag hade vågat lämna min fina tunna Macbook ändå... Någon kan ju hålla kaffe eller måla på den, bara för att.)

Mottagna kommentarer:
Postat av: Silvia

ja, det är ju ett vida känt problem att studenter som lämnar kvar sina datorer på bibblan ofta kommer tillbaka till en nedklottrad kaffestinkande dator

2012-11-02 @ 07:52:32

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0