Det finns inget att göra på biblioteket.

‘Alla blev så lata och så feta’

Inlägget skuppe publiceras runt 9.00, men det gick inte via skolan...

Sitter återigen I biblioteket.Det är konstigt att saga, men jag lägger mig om nätterna och är PEPP inför vistelsen I biblioteket. Jag vaknar, innan klockan ringer (!!!) och är PEPP för dagen som komma skall. Strax innan 8 var jag redo att lämna lyan för skolan. Brr, det är kyligt på morgonen, tur att det är varmt och skönt I biblioteket.

Började med att skriva ut over 100 sidor PPT, som jag sakta men säkert ska gå igenom. Och några artiklar.

Igår på bordet framför mig satt två unga kinesiska studenter. De var nykära, helt klart. Vilket var gulligt, till en början. Sedan börja de äta på varandra, bokstavligen. Och trots att jag är utlandskines så tyckte jag att de gick lite over gränsen. Det såg ut som de skulle gå över till nästa fas här, och nu, på biblioteket! Tyckte synd om tjejen som satt bredvid. Och ännu mer synd om grabben som kom och satte sig framför dem, ovetandes om vad han skulle få åskåda.

… och Ja, de kom och satte sig nu. För 10 minuter sedan, I bordet bredvid mig. Dock inte lika kära idag, de kanske fick leka av sig igår. 



Jag smygfotade dem igår iallafall. Så mycket har jag att göra på biblan, haha.

Back to  mina PPTs


Mottagna kommentarer:

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0