Fryser inte ihjäl.

 
I lördags fick jag min AC utbytt.
Så nu behöver jag inte frysa ihjäl, utan kokas ihjäl.
De två, tre eller fyra kineserna som fixade AC:n under 1,5 timma fick för sig att ställa sig på mitt skrivbord, med skorna på, såklart! Och dessutom ta rökpaus .. inne i mitt rum, såklart! 
Jag svor för mig själv men tänkte; bara de fixar min jäkla AC så får det väl vara okej. Och visst gjorde dem det.
 
Igår testade vi något nytt. 
Det ligger gångavstånd till vår lägenhet.
Vi har alltid gått och tänkt att dit ska vi.. någongång. 
Det är ett enormt rött 'tält' som reser sig och för hejdundrandes dofter varje kväll.
Det är mat jag pratar om.
Igår gick vi dit, och vilket under!
Rader med mat, och en hel del barbecue. Där man väljer sina råvaror själva och sedan grillas de framför ögat på dig. Och det var fina smaker som kittlade smaklökarna.
Jag insåg, efter första steget in i tältet, att jag glömt min kamera och iPhone.
Och jag var irriterad över det ett x antal minuter.
Men är säker på att vi ska tillbaka, så lovar att fota då!
 
Idag fick jag en smäll på käften.
Inte bokstavligen.
Min PhD kurs som jag har kvar.
Om jag skulle få slappa? 
Vakna upp lilla undergraduate foreign studenten!
7 feta artiklar á 25 sidor plus föreläsningar way to high level for me. Och en kursbok jobbigare en bibeln. 
En presentation som krydda och Varsegod att börja! 

Mottagna kommentarer:

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0