Kinesisk kyla.

 
Det är mycket snack om vädret här borta.
Och nu när kylan har kommit in är det inget ovanligt att vi svenskar är lite bittra.
Trots att Solen skiner något otroligt idag, försökte fånga på bild men det gick sådär, så sitter jag här och fryser fötterna av mig. 
Mina fötter är som isbitar.

I Sverige är det oftast kallt.
Men tänk, när du sitter på bussen är det oftast varmt. Om inte annat så är det varmt i din lägenhet. Du kan gå runt naken i din lägenhet under vintertid utan att frysa. Du kommer till skolan och det är varmt. Du kan gå runt i kjol med strumpbyxor i vinter i Sverige, hur kommer det sig? Jo för det är varmt inomhus. Och när du är ute så har du en rejäl jacka att transportera dig. 

Här i Kina är det kallt Överallt. Bokstavligen.
Du får aldrig samma värme som i Sverige.
Ibland kan det vara varmare utomhus än inomhus.
Mina fingrar var som isbitar tidigare idag när jag skrev tentan. 
Jag hade jacka och halsduk på mig under tentan. Inte helt okej. 
Att gå på toa är ett jobbigt moment som man helst inte gör alltför ofta. 
'Jag orkar inte duscha' är något jag använt många gånger, likaså hört av mina roomies. 

Hur som helst. 
Idag är solen framme, så jag har slängt in en tvätt. 
Hoppas det torkar fort :)

Mottagna kommentarer:

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0