Smaskigt.

Det känns sjukt att säga.
Men jag pluggar mer nu, när jag har en kurs, än vad jag gjorde när jag hade 4 kurser ... 
Med endast en PhD kurs i fokus har det fått mig att inse att damn det var jobbigare än jag trodde.
Tidigare har jag lagt fokus på de lättare kurserna. Och glömt av denna, förträngt. 
Tunga artiklar med innehåll jag knappt förstår en tredjedel av.
Och om jag är stressad? 
Ja. Konstigt va? 
Tentan är om 2 månader. I Sverige men jag är, som sagt, borta en månad. 
Och jag förstår inget. Verkligen inget. 
Grejen är den ... att i Sverige kan du ha en kursbok som är 500 sidor (som den jag har här) men i Sverige är det sällan du behöver läsa så mycket i den, om inte annat så känner du igen dig i bokens innehåll. 
Här mina kära vänner, på hela kursen har jag totalt 8 föreläsningar(!) 8!!! Det är inget. Varav hälften är elevpresentationer så säg 4 lärarledda föreläsningar. 
Varav proffesorerna inte går igenom alltför djupa grejer. 
Så jag har INGEN aning om vad som kommer på tentan. Dessutom förstår alla kineser vad lärarn snackar om. Jag fattar inget. 
BLÄÄÄÄ.

.... JAJA, behövde bara skriva av mig. Är så trött på att läsa artiklar som jag ej förstår. Har läst 2 idag ... har ett x antal kvar. typ 15. Plus den feta kursboken som är orörd. Hur ska jag hinna?! 


Till något helt annat. 
Jacob introducerade mig för dessa smaskiga sötsaker igår. 
och jag blev lite kär. lite fäst. 
Det är små kexkulor doppade i brun och vit choklad (typ kinderäggschoklad) som man petar upp ur små plastförpacningar. Känner mig som Diana 5 år, men himla gott! 

Nu ska jag trycka i mig några framför film.
Är trött på att läsa. 

Mottagna kommentarer:

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0