... att spendera utan känsel.

Samtal mellan Jacob och mig.
-Jag har spenderat över 11 000 kronor sedan vi kom hit.
-Va? oj, jag ska kolla hur mkt jag spenderat. (tänker för mig själv att det kan väl ändå inte jag själv gjort... eller?)
 
15 minuter senare ... 
-......1063+846+2023 = 11 192
Jag måste slagit fel på miniräknaren, kollar kontoöversikten en extra gång.
Men Nej, det stämmer(!!)
 
Vad har jag spenderat det på ?
Och då är inte flygbiljetterna till resan inräknade. 
5 veckor. Med inga större utgifter, största utgiften på 3000 för 3 månaders hyra. 
Jag har ingen aning. 
 
Ni måste förstå att i Kina är det som sagt.. billigt. 
Mitt skolmatkort har endast gått på cirka 200 RMB och då äter jag där relativt ofta. 
Jag har ingen aning om vart pengarna har flugit iväg. 
 
MEN MEN. Inget jag kan sitta och fundera på.
'Pengar är Pengar' 

På en marknad fanns det en säljare som talade imponerande bra Svenska, helt galet. Och hon hade lärt sig enbart att tala med kunder. Hur sjukt? 

Mottagna kommentarer:

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0