Sverige

Jag har en 'Sakna-Sverige-och-livet-därhemma' period.
Började nästan böla när jag tänkte på mitt liv i Sverige förut.
I tonerna till soundtrack av Phantom of the Opera, som förresten spelas i repeat.
Misstro mig inte. Hade jag fått en flygbiljett tillbaka till Sverige imorgon hade jag inte tagit den. 
Jag trivs med livet här i Hangzhou, Kina. Men förtillfället hade jag dödat för lite Göteborgsliv. 
 
Det är inte bara tidsskillnaden som skiljer Kina från Sverige.
Min vardag, vänner, skola, jobb, familj - mitt LIV!
Vilket ioförsig är ganska obvious. Och det är på gott och ont...
BAH. Jag har bara en dålig dag, vecka, period. Jag vet inte. 
Jag överlever, det gör jag alltid. Det blir snart bättre. (Pappa&Mamma - var inte oroliga, hehehe)
 
Tur att jag fick en gnutta svenskhet i helgen. 
IKEA <3
 


Jag ska tända mina nyinköpta IKEA vaniljljus och sörja lite (haha skämtåsido!)
Känna mig som hemma. Under mitt nyinköpta vintertäcke från IKEA. 
Inte för att det behövs, utan endast för att jag nu lagt 80 RMB på ett vintertäcke.
Dock känns vintern väldigt långt bort. 
Inte för att vara sådan. men 28° i Oktober är något man aldrig får i Sverige.

Mottagna kommentarer:

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0