Tak över huvudet

... så var kontraktet påskrivet. 
JAJEMÄNSAN - har äntligen hittat en lägenhet. 
Okej, let me scroll back.

Gårdagen var dyster. Mycket dyster.
Vaknade av att det ösregnade, riktigt Göteborgsregn, värre faktiskt!
Mäklaren ringde och sa att landlorden inte gillade våra krav och kunde ej tillfredställa oss så den lyan vi kollat på blev det inget med. Dystert, utan hopp och regnigt hade vi varken ork eller lust att göra något. 
Vi sov bort dagen.
Vaknade och tog oss flera minuter att ta oss ut i regnet igen.
Åt middag, (pinsamt men sant, på McDonalds. Big Mac&CO för 20 kronor - lite WIN!) handlade på Carrefour och såg på Black Swan. Somnade tidigt. 
 
Idag - Åkte till Jacobs campus. Lite info. Oj vad många svenskar, ca 30 st från Lund.
Mötte upp Hanna för att sedan åka vidare till vårt/mitt campus. 
Mötte upp våra kinesiska faddrar/buddies. 
Min heter Xiofen, eller något sånt, åt i Asiens största skolmatsal.
Matplats för 5000 studenter. Och JA, det var billigt. Måltid för 5-8kr. 

Vidare för Mision Impossible: Lägenhet. 
Letade efter en 4a, 3 rum och kök. Då Marions framtid är osäker (lång historia)
efter MÅNGA OM OCH MEN så har vi nu en lya väntandes på oss imorgon.
Lägenheten ligger 10 min gångväg till skolan. KATCHING.
 
Jag saknar min stökiga garderob. Den var sjukt stökig och jag hittade aldrig något. MEN allt fanns där iallafall. Ska bli skönt att kunna hänga upp mitt kinesiska liv imorgon iallafall.

Så morgondagen består av flytt. 
Inköp av kudde, täcke och ALLT därtill.

På Fredag är det val av kurser, och skolfix. 
Om bloggen får lida är det pga lägenheten.
Vi ska försöka lösa internet asap. Men det kan ta sin lilla tid. 
 
HejHopp. 
Det börjar ändå fixa till sig med mitt liv här.
Förutom att min kommande säng består av en träplanka, typ. 
Och jag har tyvärr inget kroppsfett att vila mig på, attsingen.

Mottagna kommentarer:

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0