Dilemma.

 
Samtal som ägde rum i slutet av Mars
 
Jag: Hur många sidor brukar en uppsats vara?
Annika (handledare): Det är alltid kvalité framför kvantitet, åt andra sidan blir uppsatsen för tunn om den är alltför kort, vi brukar säga runt 45 och uppåt för en kandidatuppsats
Jag och Johan kollar på varandra och inser att båda tänker samma sak "Hur fan ska vi få till så många sidor?"
 

Nu. Med tre helt färdiga inledande kapitel och två återstående kvar Resultat och analys samt Slutsatser så inser vi att vi har så mycket som 100 sidor inklusive bilagor och referenser. Textmässigt... ja där hamnar vi på 76 sidor. SJUTTIOSEX!!! Vad hände där? När skrevs dem? vem skrev dem?? Det är helt galet, jag börjar fundera på om det är för mycket. Finns det en max gräns? Behöver vi ta bort? Men jag vill inte ta bort något. Allt är bra, det ska vara kvar. Vilket dilemma.

Mottagna kommentarer:

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0