Tisdag 27/10-09

Min vardag - mina rutiner.

då vart det tisdag idag då.
och jag har haft en intensiv förmiddag här.
toaletterna är rena & fräscha, tredje omgången av tvätt är igång, gårdagens tvätt är vikt och sorterad, diskmaskinen är tömd och pånytt fylld och barnens lakan är påväg in i tvätt&torktumlare.
Jo livet som Au pair är faktiskt inte så slappt som det verkar!!

tänkte dra mina jobbdagar i stora drag :)

06.28 - Alarmet ringer, men jag snozar en gång, absolut max!
06.55 - Avfärd från lyan ner mot tågstation, ca 3-4 min gång.
07.05 - Tåget mot Pfäffikon går..



07.20 - Anländer hos familjen, pysslar ihop snackbox, hot pot (matlåda!), och frukost till barnen!
(tjatar på barnen att snabba sig, sluta leka, ta på sig, och vi är seeenaaaa, varje morgon, typ^^)
08.00 - vi försöker sitta i bilen, först åker vi och lämnar av Harald på kiddiescare, därefter till Zurich International School där Greta&Sixten lämnas.



09.00-14.00 Det är nu min tid ska disponeras till ett X antal olika saker varje dag.
Oftast börjar jag med att städa ur diskmaskin, och sedan är det min lilla frukoststund.. därefter är det allt ifrån handla (måndag&torsdagar!), städa toaletterna (tisdag och ibland torsdagar!), källsortera, dammsuga&moppa lägenheten (måndag&torsdag!), allt som har med tvätt att göra (varje dag flera omgångar! den där tvättkorgen blir aldrig tom!), byta sängkläder, mm.
Mycket av detta görs med musigen högt dånande i bakgrunden, !
(Dusty Springfield - Son of A preacher man .. en favorit av familjen, som blivit min städlåt! )

Sen ska jag även hinna med att käka en lugn och sansad lunch, framför datorn som oftas visar facebook, ngn bra film eller ngt tv-avsnitt .. :)



14.00-15.05 Harald hämtas från kiddiescare, oftast är han så trött så han lägger sig o vilar, annars är de en liten snacks stund ^^,
15.10-16.00 - Hämtning av Greta & Sixten.
16.00-17.30 - Lagar mat, hjälper till med läxor, mm.
17.30-18.00 Äter mat med barnen :)
18.00-18.30 Medans barnen ser på kika (typ bolibompa!) så städar jag iordning på kök så det är rent och fint vid kvällens slut .. därefter väntar jag in Jarl eller Sophie som kommer vid 18.30. sen var min arbetsdag slut :)

Ungefär så ser mina dagar ut,
På Onsdagar & Fredag är Harald hemma med mig, och då blir det oftast bak och lek istället för hushållsysslor!

Så vad tycker jag om detta då?
Alltså visst gör jag saker heela tiden, och det är inte ofta jag har ledig tid. Men att strosa hemma med städning och att handla är ngt jag tycker är kul! och jag kan göra de på mitt vis, sitta lite vid datorn emellanåt, Handla vad jag vill (nästan!), laga den mat ja vill äta osv osv. Så dagarna går väldigt snabbt!

Jag är väl en av de Au Pairer som jobbar mest (eller när ja tänker efter, jag jobbar nog mest!?) men jag är även en av de som får bäst förmåner vad gäller boende, lön och andra förmåner .. Och dessutom har jag fått helt klart Världens Bästa och Snällaste Au Pair familj.

Så jag trivs med denna tillvaron vad gäller Au Pair familj, rutinerna osv.

Nu så ska jag hänga upp en omgång av tvätt.
sedan är det gårkvällens goda köttfärssås som väntar mig.
vi hörs!

Mottagna kommentarer:
Postat av: sooooofia alias beijan

det var ett tufft schema, men skönt att du trivs! hur går det i den nya lägenheten?

2009-10-27 @ 14:31:59
Postat av: soooofia igen

haha vad söt du är, "själv ska jag till något berg". dom får väl sätta dig i skidskola ;) sen kommer du att uppskatta snö och skidåkning såhääääääääääääääääääääääär mycket!!!

2009-10-27 @ 17:08:57

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0