Torsdag 14/1-09

Starbucks is dah shit.

00:05

Är hemma från staden.
Jag och Rita spenderade 3 härliga timmar på Starbucks.
Non stop talking - you got it!
Imorgon är jag ledig ... wohoo!
(familjen ska ha fest/bjudning på kvällen, så jag kanske ska hjälpa till med förberedelser bara isf?)

Jag orkade endast med 6 skjortor idag = 2h.
seriöst.
Jag ser min död när jag ser alla skrynkliga skjortor radade på linan.
snälla skjut mig.
Tack för alla uppbackningar, speciellt tack till Gabriela som räknat ut hur många timmar jag bör spendera framför strykning .. och tänk, detta är en dödscirkel/evighetsgrej .. nya skjortor kommer heeela tiden ..


Skjortor.

Jag har fått 'lära mig' att stryka skjortor.
det tar 6min/skjorta för Jarl.
Det tar 20min för mig, och de blir inte ens lika snyggt.
Jarl har väl ca 60-70skjortor.(?)
Gissa vad jag har att göra idag.
hejdå!

Mottagna kommentarer:
Postat av: Frida

De är bara att jobba på ;)

2010-01-14 @ 15:44:02
Postat av: Patricia

nådastöten är inlagd. som du väntat hehe, strök en klänning och ett par shorts för ett tag sedan och tog nästan livet av mig ;)

2010-01-14 @ 19:05:53
Postat av: johanna

övning ger färdighet har jag hört!

hoppas allt är bra med dianakinesen och att du hade det bra på eran lilla semester?!!

puss!!

2010-01-14 @ 21:18:40
URL: http://londonthecityandi.blogg.se/
Postat av: Gabriela

Om han har 60 skjortor och det tar dig 20 minuter att stryka en skjorta kommer det att ta dig 20 timmar att stryka dessa 60 skjortor. Då har jag inte räknat med matpauser, pissepauser och lite andra pauser som du gärna tar då och då! Bara så att du vet! Jag är ett matematiskt geni!

2010-01-14 @ 23:31:59
URL: http://hejgabriela.blogspot.com
Postat av: Gabriela

Om han sedan har 70 skjortor och det tar dig 20 minuter att stryka en skjorta kommer det att ta dig 23,33333333333333 timmar att stryka alla skjortor. (Har inte heller där räknat med alla pauser du kan tänkas behöva).

Bara så att du vet.

En bra present till snubben skulle vara strykfria skjortor. Finns att köpa i de flesta affärer!

PUSS

2010-01-14 @ 23:34:00
URL: http://hejgabriela.blogspot.com
Postat av: Silvia

ååhhhh stryka skjortor!! nåt ja saknar faktiskt.. blir helt till mig när någon av teos få skjortor behöver strykas nuförtiden!.. du lär dig snabbt.. tog också typ en kvart för mig i början att stryka skjorta.. men sen gick det som på räls... bara att sätta på musik och stryka iväg.. jätteskönt och avslappnande! =D

2010-01-15 @ 12:01:20
URL: http://zille.blogspot.com
Postat av: Silvia

ååhhhh stryka skjortor!! nåt ja saknar faktiskt.. blir helt till mig när någon av teos få skjortor behöver strykas nuförtiden!.. du lär dig snabbt.. tog också typ en kvart för mig i början att stryka skjorta.. men sen gick det som på räls... bara att sätta på musik och stryka iväg.. jätteskönt och avslappnande! =D

2010-01-15 @ 12:01:33
URL: http://zille.blogspot.com

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0