Torsdag 4/2-10

En lugn helg - minsann.



Nu har jag tagit heeelg.
och nu när jag är ledig imorgon så har jag inget o göra.
eller alltså.
helgerna innan har varit fullspäckade.
då hade man behövt en extra dag.
Men just i helgen är det tomt.
Mestadels för att många åker o åker skidor på lördag.
Inte min grej alltså,
och folk har besök mm.
Aja, jag behöver väl kanske detta.
Men va tusan..

Aja imorn ska jag soooova ut,
sen ska jag ta den veckoliga rundan i alla 3 mataffärer.
och orkar jag så återvinner jag alla flaskor också.

men nu ska jag nog se på andra delen av det regnar köttbullar!

Nu blev det plötsligt så lite tid kvar.

Nu när jag 'bestämt' mig för att börja plugga till hösten så blev tiden här i Zürich, Schweiz så kort.
Jag har 18 helger kvar.
ARTON!
och när jag tänker så, så vill jag inte lämna.
Men jag vet ju att det är ett bra beslut.
Så vitt jag inte hamnar i Lisch i höst vill säga!
men det kommer inte o hända, om jag får bestämma!
Nej nu är det dags att ta tag i upplevelserna.
det är mkt jag ska hinna med på dessa 18 veckor, 18 helgerna!
  • Crans-Montana - skidort i Schweiz - 1 veckas skidsemester .. utan skidor!
  • Matterhorn aka. Tobleroneberget ska besökas
  • Lugano & Milano ska besökas en gång till, dejt med trolinen Emilia?
  • Paris Paris - Evelina, detta måste ske!!
  • finbesök av Elina
  • direkt därpå kommer mamma,pappa&julia!
  • Massa goa stads&parkhäng i den underbara staden Zürich!
  • Sleepover&Girls night med Greta - shopping och mys i stora staden och sedan lite chokladfondue och snacks med film i min lya !
  • Utgångar och fester, hell yah!
  • Avslutningsfest - hos mig (?)


tänka sig att jag varit här i snaart 6 månader . Om 5 månader är jag hemma.
Det är galet - men sånt är det, även i ett annat land, med andra människor så blir det en vardag med rutiner.

Nu längtar jag tills temperaturen höjer lite.
För då blir det lite enklare att grejja med mina mål.
Men sakta men säkert höjs den, nu är det 4° istället för -6°
Ge mig vår, Ge mig det Nu!
Denna våren kommer bli underbar - jag vet det!

Är lite avis på Patricia faktiskt.
Som idag/nu är påväg till Arlanda.
Hon åker till staterna, till NYC!
det jag är avis på är att hon har allt det nya, spännande kvar!
Jag minns när jag kom hit för 6 månader sen.
Allt var så nytt, så spännande, så varmt, så kuul!
Och allt var en början, men nu börjar jag se slutet.

Mottagna kommentarer:
Postat av: Stina

aaah jag saknar Zürich lite! vill så gärna komma och hälsa på nu eran sista tid där! Men har inte råd :'( Btw, älskar studentlivet! ångrar inte för en sekund att jag började plugga, du kommer få det bäst vart du än hamnar i höst :) saknarej! pussss

2010-02-04 @ 14:00:17
URL: http://stajna.blogg.se/
Postat av: evelina

PARIS! JA! JA! JA!



jag har bara 16 helger kvar, hade haft 18 också men åker ju hem två veckor nu i februari! jösses vad tiden går fort! men kom hit! NU!

förresten vad gör du i sommar, ska du jobba i lisch innan du börjar plugga?

2010-02-05 @ 07:43:37

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0