Midsommarfest!




Jag möttes av tre upptagna grabbar under ett tält där midsommar firades. Det var snappsar av Absolut Vodka som delades ut hejvilt, och kineserna, tro det eller ej, tackade och tog emot. 'Gan Bei'
Flyers/Planscher som kinesiska ambassaden i Sverige skickat till Jacob delades ut hejvilt, vi hade sjukt många. Två lådor, kan inte riktigt uppskatta hur många det var men 500? 
Det bjöds på köttbullar, knäckebröd, potatissallad, tomat, morot, majonäs etc etc. 
Riktigt mysigt blev det med tända ljus runt bordet när solen gick ner. 
Massor med kineser. 


Det var väldigt många länder samlade under tält, det bjöds på massor med mat och underhåll. 

Hanna kom tillbaka efter hennes poesitävling och var en hejdare på att dela ut flyers. "Ni hao" 
 

Sött gammalt par som drack vodka med glada leenden. Hur många procent? 40 svarar jag, på kinesiska såklart. Och gamla gubben upprepa "fyrtio????" Med stora ögon och ett leende. Korrekt svarar jag,. På kinesiska såklart. hehe. 

Uppvisning, gangnam style har kineserna tagit till en nyare nivå. Gangnam style PARDANS!

Nu är klockan strax 21. 
Fredagskväll och jag är mycket nöjd med dagen. 
Plugg blev det ju även gjort. Bra, Bra!

Imorgon är det utflykt. Barbecue och laserdome.
Det är kinesisk utflykt, anordnad av studenter på skolan.
Bara jag slipper gå 20km så är jag nöjd. Och gärna utan matförgiftning när jag kommer tillbaka, tack!

Mottagna kommentarer:

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0