Jensens böfhus! yummie!

Tjolahoppsan !

Sitter här och diskuterar med min syster, det vattnas i munnen och min mage skriker !
Diskuterar om maten Jag&Elina käkade idag , Jensens Böfhus ..
yummie .

plats : Göteborg, när du kmr ut från Nordstan, den sidan då du ska gå mot arkaden & kompassen, där det även finns en bro. innan du går över bron+ spårvagnsrälsen. du ska alltså direkt svänga åt höger när du kmr ut från Nordstan, sedan är det bara att gå ca 50 m så ser du det.. bild finns, !

meny: Det finns lite alltmöjligt, från sallad,wok till oxfilé och kyckling..

Pris : Käkar du lunch finns det lunchmenyer, som jag käkar . priset landar mellan 49-79;- . finns dyrare varieanter, som uppnår över 200;- . men finns som sagt för en liten plånbok också.

Rekomendation: Brukar äta Hackebiffen 59;- (väldigt god) med råstekta potatisar och Jensens favoritsås !!
såsen är ngt utav det extra,gräddig, krämig sås, med lite spicy. svårt att förkalra, måste smakas. Har suttit med två kompisar och fudnerat vad den kan innehålla, inte kmt fram till ngt.

minus: Har man otur, kan det vara väldigt lååång kö . men det är det värt !!

extra: Efter att ha käkat där 5 ggr , så får man en gratis rätt den 6:e gången . ( 1 stämpel för varje lunchrätt)
så bjud 5 av dina kompisar, så käkar du gratis ;) men dock får du betala 5 kompisar. men alltid bra att vara givmild!

image267image266
1)Jensens Böfhus
2) Plats i Göteborg, utanför Nordstan precis ..
image273image270image271image272
image269
Kolla där, så många som käkat med mig . Det var Gabriela som tipsade mig första gången ..
en eloge till henne . det är gott !

image274
personalen är så söta , de har västar, slipsar&flugor i en väldigt speciellt mönster. vill jagsäga
,bilden är INTE tagen av mig ;)

När jag skulle förklara vad det var som var så gott
Det är kött/biff med potatis och sås .
Låter det gott? haha nej, men det är ju exakt det som serveras, men såå gott!!

Nu ska jag äta, jätte hungrig . vill ha jensens! ;)

Vi hörs!
PusssfråNkina

Mottagna kommentarer:

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0