Man ska ta tag i saker och ting .. me know!

Tjohejsan !

sitter här igen då, borde egentligen plugga en massa massa, men det är ju verkligen jätte jobbigt att börja, när man väl börjar så funkar det men nee. på tal om de dära 8½ dagarna innan vi har jullov,
ni ska inte tro att vi har slappt, nej nej för lärarna ska allt trycka in 3 prov, 1 stor fet inlämning ( om Martin luther! vem bryr sig om han? en munk som gjorde uppror, mer vet jag inte, vet iaf att jag hatar Historia! lev i nuet ist !!^^) inte nog med det, vi ska ha ett dussin med läxor dessutom. iiih !

mamma brukar tjöta om att jag ska ta läxorna i första hand, och därefter jobbet som jag då har. visst det är kalrt , men det är verkligen super segt att plugga, man sitter bara vid datorn då, aja, måste ta tag i det ! .

På tal om jobbet, på vårat jobb är vi som en stor fet familj ^^, iaf vårat team! jobbet som telefonförsäljare är inte lätt, men vi klarar oss igenom det (; trots att jag vill jätte mega skit mycket ha mitt drömjobb och skulle göra allt för att få det, (some of you know) så vet jag faktiskt inte hur det skulle vara att sluta InfoOne, har ju trots allt jobbat där sen 6 nov 2006. iih, men får ta det när de kmr, min jobb karrier klättrar juh, provat på 3 olika yrken, som riktiga jobb

image75
Först ut, skrek av glädje när jag fick jobbet, Jordgubbsförsäljare utanför Hemköp&Åhlens i Lidköping. Sommar 2006 & Sommar 2007 .
Positivt : man får käka jordgubbar, gratis! dock lite diskret, liiite pinsamnt när en kund kmr och köper när man har jordgubb i mun eller är helt röd om munnen ^^,
Negativt: sitter på en pall, helt ensam när inga kunder, fy farao, det är väldigt kallt att stå där vissa dagar, när detr väl är varmt och gött, vill man absolut inte sitta där .
Betyg: 2 jordgubbar av 5

image78
Andra jobbet och även nuvarande, Telefonförsäljare - bestämde mig för att skaffa jobb på 1 min,och dagen efter var det utbilning . ^^ 6november 2006 !
Positivt: man är ej ensam, man är inomhus, ett bra jobb som bisyssla med en bra lön, eftersom det nästan är de enda som finns i Lidköping för studerande, (om man inte räknar med mitt dröm jobb :(
Negativt : inte alls varierande jobb, kan bli tråkigt ifall man inte får något sålt, man får inte sitta vid internet när man jobbar, fast att man säljer . gah , fast det brukar bli att man sitter där ändå! (när carro ej ser ;)
Betyg: 3,5 (4) telefoner av 5.

image79
Tredje jobbet, komunjobb, men hade turen att få ett stort ansvar på detta jobbet. Charkbiträde över stans mest kända& populäraste  marinerade kött med ett brett sortiment på sommaren!, på TEMPO majåker . Sommar 2007
Positivt: snälla arbetskamrater, stort ansvar, varierande uppgifter under dagen, grilla, mala kött, marinera,sköta charken och helt enkelt sköta hela charkdisken.
Negativt : Det roliga var när massa folk kom och köpte kött, (alltså när det var fint väder) och då var det lite tråkigt att jobba, men antar att det är så med alla jobb, tråkigt att jobba vid fint väder, hittar ärligt talat inget negatvit med detta jobb, förutom att det var dåligt betalt . men det var det värt det !! =) timmarna flög förbi,
Betyg: 4-4,5 köttbitar av 5.

Har ni några roliga, jobbiga, knäppa, konstiga jobb som ni haft ? tell me !
nu ska jag kila till mitt jobb faktiskt, InfoOne !

Ha det bra , slit inte ut er ^^,
Vi Hörs!
PussfrånKina


Mottagna kommentarer:
Postat av: Kristin

tack för din kommentar! =)

söt du va på bilden =) ha en fortsatt trevlig dag! kram

2007-12-13 @ 16:42:03
URL: http://pricksflikka.blogg.se

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0