Ätstörningar? eller bara normal?

Godkväll,
(OBS! Låångt text inlägg, ni borde läsa ändå!)

jag borde ha ångest nu.
jag har inte gjort något fysik.
men å andra sidan, imorgon & på tisdag kmr jag bara häcka framför fysikboken.
så det får räcka.

har alltför mycket annat o tänka på,
andras lycka, min ångest&sorg . tyvärr.

Satt och tänkte på vad för onyttigt jag tryckt i mig idag. ojojoj.

  • 1 popcorn påse, (julia åt lite)
  • 2 godispåsar, lite kvar i ena.
  • 2 stora glas med saft, ops mina tänder.
  • 2 koppar med mango&Hallon sorbet,

men vet ni vad?
Jag har ingeeen ångest alls.

många som ser mig ser bara en liten pinne, och nej jag är inte stolt över det på något vis.
många tillfällen hatar jag min kropp, varför ska jag vara så liten ?? nee usch .
många tror jag har anorexia, men sedan ser de mig käka, mina vänner förstår inte hur detta kommer sig att jag kan vara så smal men ändå käkar jag för 2 personer, eller liknande.
Då kanske de faller de i tanke att jag kanske på något vis har Bulimi?
nej jag har inte Bulimi ..

Jag tycker det är tragiskt och tråkigt med människor som kollar hur många kalorier (osv) de trycker i sig, o när de får ångest av att de käkat en chokladruta för mycket osv. herregud, vi lever bara en gång.
sen menar jag inte att vi ska trycka i oss 1½ liter coca-cola varje dag, Mår man bra, så varför inte??
all denna media och bantningskurer som virvlar runt om . sluta sluta sluta, vi vill vara som vi är, inga mediciner ingeting. vi lever en gång, låt oss äta. för mat är så förbannat gott.

Du är bra som du är, tjock? vem jämför du dig med?
& jag lovar er. , ni vill inte hamna i den sitsen så eran störning i kroppen har tagit över. ni vill inte det,
jag har och har haft kompisar med ätstörning. de lever i sin egna lilla bubbla. VAKNA UPP!!!
&vi måste tillsammans se till så de inte fastnar, hjälp dem, för dem kommer inte hjälpa sig själva, för enligt dem är de inte sjuka.. men de är de.

& glöm ej, det är inte bara er det handlar om, ni skadar inte bara er kropp, utan först och främst, ni skadar era nära och kära . de är oroliga , de bryr sig. vad händer om du går bort??

(nu blev de jätte trassligt, ibland skrev jag till er med problem, och ibland till alla så de ska öppna ögonen. men ni förstår iaf innerbörden)





Till er som tänker tanken till att inte äta mat, eller spy upp er man.
VILL NI UTSÄTTA ER KROPP FÖR DETTA?
MÅR NI VERKLIGEN BÄTTRE?
ÄR DET VÄRT DET?
det är inget sexigt med att se ut sådär..

Sedan menar jag inte att all bantning är dålig, förekommer i bra syfte.
med människor som äter 3 måltider på Mcdonalds.
eller trycker i sig 2 pizzor till frukost.
men jag tror ni förstår vad jag menar,
inlägget var mer riktat mot unga flickor med syfte om att gå ner kilon..

Vikten är bara några siffror på en våg.

Om ni orkade läsa igenom allt, så får ni gärna kommentera en rad eller två.
xoxoDiana,


Mottagna kommentarer:
Postat av: Silvia

Okej, jag orkade läsa igenom inlägget och här kommer min kommentar.

Du säger emot dig själv tycker jag. Först skriver du:

"sen menar jag inte att vi ska trycka i oss 1½ liter coca-cola varje dag, men Mår man bra, så varför inte??"

...och sedan mot slutet skriver du:

"Sedan menar jag inte att all bantning är dålig, förekommer i bra syfte.
med människor som äter 3 måltider på Mcdonalds.
eller trycker i sig 2 pizzor till frukost."

Så att överkonsumera Coca-Cola för att man mår bra av det går bra, men folk som käkar för mycket på McDo och pizza borde banta?

Det är jättebra att du tar upp såna här viktiga ämnen, men du får lägga på minnet att anorexia och bulimi handlar om så mycket mer än bara att "gå ner kilon". Men det tror jag redan att du vet, med tanke på att en i din närhet har haft anorexia och du även hade ett kort samtal med henne när hon var på uppgång igen (om jag inte minns fel).

Men som sagt, tufft att du vågar ta upp ämnet!

Mwa!
/S.

2008-04-07 @ 01:26:12
URL: http://zille.blogspot.com
Postat av: Otto

Det är sant, det är så jävla mö skit om et... mår man bra av sina matvanor så borde dom vara bra.. På tjejer så gör de inget om dom har lite extra, det lägger väl sig bara på stjärten och brösten endå??? Det är jobbigt med tjejer som jämrar sig över att dom är för tjocka, ja menar har man valt att umgås med dom och folk i dagens samhälle glömmer av att sällskap i sig är en komplimang!

Men de känns faktiskt lite så nu att fan de e så tråkigt o äta ibland för man är inte hungrig så ofta, man måste bara äta för att inte tappa musklerna:S mera godis mindre morötter kanske:P

2008-04-07 @ 08:08:48
Postat av: amela

JAG ÄLSKAR MAT =) Kyss på dej

2008-04-07 @ 16:17:47
URL: http://www.amelamusic.blogg.se
Postat av: Anonym

Ja igen =) ja tycker inte att du e sexig =) Bra inlägg babe =)

2008-04-07 @ 16:19:53
Postat av: amela

HAHAHAH, ja skulle skriva att du inte såg ut som en pinne och att du va sexig i mina ögon"!! Såå at du vet, blev fel... e trött hahah
=)

2008-04-07 @ 16:21:40

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0