Diana tipsar - bokföring,


Tjoho , !
nu har jag vart väldigt redig idag .
har städat hela övervåninge, plockat och även damsugit . och det tar tid, ska sedan moppa, men ska käka först.
tänkta tipsa er om en väldigt rolig & bra sak som jag hållt på med i några år,

Nämligen att göra en lätt bokföring av era köp!

Som exemplena nedan . boken till vänster är hur jag bokförde förra året, ganska slarvigt osv .

Till höger ser ni hur jag gjort detta året, denna månaden. ena sidan vad mamma betalat (eftersom hon får/har mitt studiebidrag) andra sidan vad jag betalar, den listan blir bara längre och längre (A) eftersom jag är så snäll som betalar mer och mer själv, ex fritidskort, klippning, utemat, o klädesplagg jag köper för skojj skull eller som mamma tkr är "onödigt")
Lite mer prydligare än förra året.
image613image614
Sedan sparar jag även alla kvitton, eftersom det kan hända att något går sönder, som jag köpt för veckor sedan, eller dylikt . jätte bra att ha kvar gammla kvitton då, har haft användning av detta en gång faktsikt, i sommras. då jag reklamerade ett par skor 2 gånger (!!) .

Sedan kan man räkna ut hur mkt pengar man spenderat varje månad, och hela året .
Om du vill veta det, förstås ( ;

Lycka till !
Nu ska jag käka,
Vi hörs!
PussfrånKina,

Mottagna kommentarer:
Postat av: Silvia

Intresseklubben antecknar =P

2008-02-14 @ 21:41:28
URL: http://zille.blogspot.com
Postat av: hp

haha exakt..

ömma smek /hp

2008-02-14 @ 22:48:09
URL: http://hanapee.blogg.se

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0