höst i februari ?

Godkväll

Allt väl ?
själv har jag kommit hem från jobbet & även käkat, mätt och belåten.
det gick inte så bra på jobbet idag, fast det var faktiskt för att det var dåligt med svar.

jaja, det var ganska trevligt idag faktiskt, även fast jag satt helt själv.
de andra satt på en speciell grej, där telefonerna ringer automatiskt typ.
så de satt på bordet bredvid.
Mycket roliga saker&disskusioner, och mycket var inriktat på körkort.
En liten hälsning till Kiki (???) som tyvärr inte klarade teoriprovet denna gången, men nästa gång fixar du :)

image681image682
Amela hade shoppat idag, löning nämligen ! hon var dock lite missnöjd över en produkt . hehe , antecknar ni ?;)
Lilla Lilla Kiki, (kikki, kicki ??) iaf . ser ju ut som du inte har ngt hår .. o du teorin klarar du nästa gång,


Vet ni vad jag hörde häromdagen ? av en jobbarkompis.

Han hörde på radio att regeringen, riksdagen (?) iaf de ville göra så att Hösten ska sluta i januari/Februari .
alltså sätta ett datum, de vill göra hösten längre och vintern kortare . eftersom vi får mindre och mindre snö i Sverige , eller va det va .. låter ju helt sjukt, Julafton infaller i Höst. hm,

Hörde även själv i radion att ngn glaciär eller ngt har smälts med 7% detta året, det brukar ligga på 1% tidigare år. och om det forsätter så så skulle vattenytan höjas med 25cm ??


Är det Januari ??

Vi får vara lite mer i mån av våran miljö . lite mer ecodriving .
det som är synd att vi lär oss eco-driving, men hur många är det egentligen som har körkort som tänker på att motorbromsa och inte använda bromsen utan istället låta farten gå ner med hjälp av att växla ner ?
Hur många använder motorvärmare, 30 min när det är +10 grader ute ?
Hur många är det som cyklar 3km istället för att ta bilen ?

Senast så var det ju kära patricia som funderade om hon skulle cykla eller ta bilen till skolan (när hon får sitt körkort)
och då tar det 7min för henne på cykel.
Absolut inget illat menat mot patricia, men jag menar bara. Hur många är det egentligen som tänker på miljön ?
Jag tror inte jag kommer tänka 50 år framåt liksom, när jag har körkort . hm,

xoxoDiana,

Mottagna kommentarer:
Postat av: Silvia

jag använder metron i paris istället för att köra runt i en bil (som ja inte har, lol)...

haha, nämen sant..tycker att dte finns så mkt onödigt skit som man kan skära ned på.. vatten på flaska borde bannlysas! folk överlever utan Evian faktiskt!

2008-02-28 @ 10:04:30
URL: http://zille.blogspot.com
Postat av: beijan

jag får ångest av att läsa sånt här! snön försvinner och jag kan inte åka skidor, dröjer förhoppnngsvis många år men ändå :( mina barn ska också åka skidor! :D

2008-02-28 @ 20:11:53

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0