Mer Kollektivtrafik? Hell no!

Godkväll på er !

borde inte jag jobba?
jo, fast jobbet har lite brist på timmar nu.
så det blev inget jobb idag.

hoppas verkligen jag kan jobba imorn,
för kan inte jobba på hela veckan annars =/

Carros-(teamledare,( söta hund Hugo :)

aja .

var & körde lite med pappa förrut.
vi åkte till vårat netto & köpte vindruvor & honungsmelon till mig =)

har faktiskt pluggat liiite.
börjat på en tv-bänk, ska göra klart den snart.
& öven gjort några fysiktal .
bra va?

min säng ^^, som tog mig ett X antal hundra timmar att göra, jag är faktiskt stolt över den, även fast en tekniker skulle kunna gjort den på 20 min eller liknande =P

bild från paris, vi var vid något ställe, hehe kom ej ihåg va de hette^^

Just det, tanken med inlägget!
Politiker o "folk" tjatar om att man ska åka mer kollektivt!
eftersom det är bra för miljön och minskar på utsläppen!

men hur kommer det sig att dem höjer priset på biljetterna?
& det är inte liite pengar vi snackar om!

det kostar 25kr för människor över 15år för att åka Inom stan!
ja menar, tur och retur om du stannar i stan över 1.5 tim går ju på 50 kr !!
klart som tusan att de flesta tar bilen!

Hur ska 'ni' få 19åringar med körkort att ta bussen ist för bilen när det är X antal gånger dyrare!!?
(de som inte tänker så mycket på miljön)

Är det bara jag som tycker det är dyrt att ta det miljövänligare alternativet?

Mottagna kommentarer:
Postat av: Elis

SAMMHÄLLSKUNSKAP B?! Du är ju sjuk i huvudet diana;) usch, vi håller på att göra två olika budgeter, en för om vi läser vidare och en ifall vi börjar jobba direkt.. vet inte alls vad jag ska skriva om! SUCK! Vad har du gjort i helgen? pusss

2008-05-05 @ 20:26:30

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0