Fredag 28/8-09

Sisådär.

jag har nog massa hormoner nu.
för humöret går upp och ner, hela tiden!.
Det var en lite kaotisk dag idag,
vaknade, Sixten var halvsjuk, bilen starta inte.
fick ta tåget med Greta, ringa Lisa som kunde köra oss.
åkte sedan med Lisa, (&två barn, emma&harald) till rapperswil,
tog ett tag innan vi hitta migros, tyskakurser!
Så ska nog gå på en på onsdagar, börjar den 23e sept.
sedan fika vi på Starbucks, sjukt dyrt men sjukt gott ! :)

sedan var de full fart med maten.
btw; det finns shopping i rapperswill, och de tar bara 6min me tåg, 10 m bil =)
så de ska vi kolla in ;)

full fart m maten,
sen fick lisa hämta oss.. igen, de va lite picknick på skolan.
trevligt, trevligt.
sen hade jarl fixat bilen, nytt batteri! =)

s¨vi har nu gjort hemlagad pizza, ordnat hemma & nu ser vi på Jumper :)
imorn ska vi nog på utflykt, antingen till bergen eller luzern.

jaja bilder kmr en annan dag,
tog bilder idag nämligen ;)

Mottagna kommentarer:
Postat av: Frida

Låter som en hektisk dag :P själv har jag inte gjort ett dugg. Kanske ska till strand me brudarna ikväll. Har aldrig vart där så blir premiär! Hoppas på att träffa lite trevligt och nytt folk, de behöver jag ;)



Skönt att de har löst sig me dina tyska kurser! Puss stumpan

2009-08-29 @ 17:08:12
Postat av: emma larsson

hej såg ditt medelande på aupair gruppen på facebook men gick inte att skicka medelande till dej , dunno why :p men allafall jag bor med en bit utanför zurich så om du har lust skulle de vara kul att träffas nån dag, föresten va det inte dej som jag och johanna träffade i niderdorf när du frågade om det fanns nått bra ställe att äta på? skulel vara kul om du hörde av dig //emma

2009-08-29 @ 21:08:25
URL: http://emmalarss0n.blogg.se/
Postat av: emma

aha nej vi bor inte på samma sida bor på sidan mot bern, fast ca 30 min in till zurich, har gleis siben så jag åker tåg i hela schweiz gratis efter klockan sju, borde du med skaffa man tjänar in det lätt och det är giltigt i ett år. jag har vart här ett och ett halvt år ungefär, så kan tyska och känner till stället



hur jobbar du? vilka dagar e du ledig? är du i en svensk familj? hur länge har du vart här nu?

2009-08-30 @ 16:04:40
URL: http://emmalarss0n.blogg.se/
Postat av: emma

gleis sieben kostar 99 chf om man redan har halbtax , åker jämt på mitt, och åker jag in till zurich innan 7 så behöver jag ju bara betala en väg sen åker jag hem efter sju. joo det är sjukt dyrt att åka tåg om man inte har halbtax och gleis sieben, det gäller från klockan sju tills morgontågen börjar gå



jobbar måndag till fredag sen ledig på kvällen och heljen så då brukar jag va i zurich. så när du har lust att komma in är det bara att säga till, bor i en schweizisk failj nu jobbade i en svensk förut.



kram/emma

2009-08-30 @ 16:54:53
URL: http://emmalarss0n.blogg.se/
Postat av: emma

har du msn föresten?

2009-08-30 @ 16:55:28
URL: http://emmalarss0n.blogg.se/
Postat av: Erika

Hej! Ja, men precis vi satsar på nästa helg, säg till om du får nytt nummer! Ja,men det tycker jag verkligen att vi ska göra! Vi hörs någon dag! Ha det bra! Erika

2009-08-30 @ 19:06:30
URL: http://erikapiika.blogg.se/

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0