Söndag 23/8-09

Me like Hjärre.

då var jag tillbaka.
just nu är det inte så super mkt att göra på kvällarna.
men jag har haft en mkt trevlig middag med familjen,
grillad lammspjäll, majskolvar, potatis och sallad, tzatsiki och rött vin, japp ni såg rätt !
Rött vin har jag slurkat i mig, smuttat (A) ett halvt glas.
Jarl är fast besluten på att ja ska bli kaffe fantast också.
han har en mkt fin kaffemaskin.
Jag har sagt, att ja snaaart är redo för en 80%milk and 20% coffe ;) haha!

Sedan åt vi glass, såg på slutet av kung fu panda.
Sophie och jag kolla över morgondagens shoppinglista!
spännande, jag hade tänkt göra min & tjejerna specialité.
dock inte ngt fusk med pulver mix, utan riktig pasta carbonara =D
vi får se hur detta går !



Nu kom Jarl in och fråga ifall ja ville se på film.
och de tackar vi inte nej till.
There will be blood är filmen vi ska se ;)
fast nu tyckte Sophie den verka för tung , så vi får se ^^
jag&sophie sitter med våra datorer i soffan, haha och jarl försöker få oss att se ngn bra film =P

vi får se hur de går :)


Zürich och Erika.

Dagen började med att barnen väckte mig lite smått.
Sedan bar det av mot Zürich, för att träffa Erika.
Väl framme så tog det ett jäklans tag innan vi hitta varann,
det visade sig att vi var på helt olika ställen, jaja! det löste ju sig tillslut!

Vi gick då runt för vi skulle köpa ett halbtax kort.
ett kort som gör så att vi får resa för halva priset överallt i Schweiz.
Så nu kostar en resa tur och retur till Zurich 13.4CHF = 93 kr .. ganska dyrt, men så är det !
standarden är höög som ni kanske märker!
Så vi for runt och tog kort i en kortautomat osv osv.



Det visde sig att Solen hade lust att titta fram, det var suuper varmt och sköönt!


Vi var som två turister, haha ! =D med kamerorna i högsta hugg!


Söta lilla Erika, eller liten o liten, du är ju faktiskt 11 dagar äldre än mig ;)


Nice va??


Vi kom fram till att det lika gärna va bra att ta en lunch, det blev pasta !! =D
denna lilla lunch med pasta & vatten (på flaska!!!?) kostade oss 170 svenska kronor (!!!!!)
förstår ni varför jag lever ett fattigt au pair liv??
nej dags för oss att inta positionen som fattig au pair. inget lyx här inte!!! ;)



Eftersom alla affärerna var stängda, då det är söndag ,, de har med vilodag att göra(?) så fick vi nöja oss med att gå runt i de fina gatorna, upp och ner för berg :)


Kolla, kortet blev ju mkt fint vill jag säga =D



Mysiga gator ;)


Btw; det fanns inte alltför många billiga affärer, många H&M och sedan hitta vi jack & jones och VERO MODA =D hehe.
Vi ville dock hitta Zara, men vi fann den tyvärr inte.. men den som letar den finner ..


Strax innan 17 så var det dags att säga hejdå,
men vi bestämde oss för att satsa på om 2 veckor, då blir det sleep over som barnen kallar det ;) hehe!

Tack för en trevlig dag Erika!

NU så ska jag äta grillat med familjen,
ska bli gott !
vi hörs.<3

Mottagna kommentarer:
Postat av: Anton Lundin

Vilken sötnos! Om Erika någon gång skulle befinna sig i Göteborg, får hon väldigt gärna söka upp stans kanske snyggaste, smartaste kille under 170 cm :-)

2009-08-23 @ 20:22:58
URL: http://www.flickr.com/photos/antonlundin/
Postat av: Anonym

Tack själv för en jättetrevlig dag! btw,snygga bilder ;)

2009-08-23 @ 20:41:42
Postat av: Erika

Vet du vad de roliga är,hittar inte dig heller, konstigt...

2009-08-23 @ 20:50:44
Postat av: Anonym

Du verkar ha det så himla bra och roligt :) Nu vill jag också åka!! Ha det bra!

2009-08-24 @ 08:55:36

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0