Torsdag 27/8-09

Upp. och ner!

Känns som om jag har humörsvängningar.
Har precis avslutat en kvällsmiddag med Sophie&Jarl.
Det blev räkor, majonäs, ägg & macka!
underbart!!! och till de, vitt vin ( ja blir finare o finare för var dag som går)

Jarl sa precis att jag har mkt att lära mig ;)
nästa steg är som sagt hans kaffemaskin!
& han har preciiiis nu visat sin utökade film samling, 700 filmer?
och hans serier! han ska lära mig se lite action ;)
häromdagen satt vi & kolla på Batman, the dark knight!
och jag har varit smakråd för Sophie, hon ska på fest på lördag :) i Sverige!



iaf, varför är jag så glad då?
Jo mina vänner, Linn&patricia har pratat om o komma till mig över twilight 2 premiären.
vi har pratat om detta innan jag kom hit,
och den är den 20 november,
så de har pratat om o komma 19-22 november, tors-sön.
jag har själv funderat att de är svårt med tider då jag har barnen hela tiden .. iaf,
men barnen är lediga just den torsdagen&fredagen så ja är lediiiig =D

förresten, ja hade tydligen diskat en träskärbräda i diskmaskin,
den var i två delar =P

nu pratar ja med syrran på SKYPE!
as kul, bra syster!! =D
fixa de mina vänner, tog 3 min!! ^^


Hemlängtan. som fan.



Har haft klump i magen/halsen i några dagar nu.
Och idag brast det.
Jag saknar alla så in i bomben.
helt sjukt. fast det var skönt att bara släppa allt.
det är det sociala jag saknar .. guuud <3

jaja,
förresten !
Sophie berätta en väldigt glad nyhet, hoppas hoppas*
att vi nästa fredag ska gå o kolla på 2 lägenheter =D
wohooo, och de ligger 5min med tåg från familjens hus.
och i en stad, RIchterswill som är en aning större än Pffäfikon =)
wohooo , jag hoppas hoppas verkligen att ngn är bra och att vi får ngn !!

btw, jag är i desperat behov av ett par nya hörlurar!!!
sista minuten julias hörlurar är inget bra för mina öron ..
NOLL bas,, illa !! det skriker om en bara..

Mottagna kommentarer:
Postat av: Anonym

tjena nej va jobbigt!! lider verkligen med dig..

men jag kan lätt boka biljetter snart, så det bara typ klar tecken får dej jag väntar på, för jag känner att jag kan ju boka själv så får de andra brudarna göra som de vill, för jag vill ju komma med eller utan dem ;)



ja det e klart det kommer att lösa sig! ja vet inte hur men det kommer du ju fixa och du kan ju snart räkna dagarna tills jag/vi kommer och hälsar på dej!



jo kemi b finns bara på våren så jag får söka den snart nu istället, så får ja se hur det går. men det var verkligen massa 90:or då, du vet vininga byggarna var där och skulle läsa någonting (försökte tjuvlyssna men inte ens min paraboler till öron kunde höra vad de sa), så jag hoppas att de blir lite kul ändå, ska dit nu på måndag, har då en lektion i veckan som bara är för att checka av hur det går..men men blir nog bra!!



ja gör det, har inget planert för helgen ska slappa och städa hemma är det tänkt ;) kanske kan städa min bil?? för första ggn ;)

massa kramar och vi försvinner ju inte det e ju bara lite jobbigt nu det går över när du vant dig vid att inte vara superduperhyper social varje secund av dagen...shit jag skulle ha givit dej lektioner eller något, det e ju min speciallite ;)

2009-08-27 @ 20:31:36
Postat av: Anonym

skämtar du med mig??det är ju perfekt!!! åh va glad ja blir:)

dock vet väl inte frida om hon kan än för hon får ju inte sitt schema förrän i början av månaden å hon kan inte ta ledigt mer sa hon...jag e ju halvt arbetslös så hoppas att ja kan då iaf...vi kmr få sååå kul, de e så tomt utan dig å ditt tjöt;)

hoppas du trivs därborta iaf!! jag vill boka biljett nuuuu...en STOR bamsekram till dig sötnos, vi hörs snart:)

2009-08-27 @ 20:56:39
Postat av: Linn

glömde ju säga att de e ja;)

2009-08-27 @ 20:59:18
Postat av: Anton Lundin

Hemlängtan är inte kul, men det går över. Om ett år längtar du istället tillbaka till Schweiz.



Nya hörlurar? Trevligt. Om du är på jakt efter in-ear-pluggar jag kan direkt rekommendera lurar av märket Shure. Dessa kostar visserligen kosing (från 800 SEK och uppåt), men är riktigt bra.

Annars finns bra modeller från t.ex. Sony eller Sennheiser som inte kostar skjortan.

2009-08-27 @ 21:30:14
Postat av: Erika

Hej, okej, vad ska ni göra i Luzern? Inom vilka tider kommer ni att vara där?Jag vet inte än vad vi ska göra men jag kan höra av mig om det finns tid, förstår dig verkligen! Precis,annars nästa! ;) Kul med lägenheterna! Ha det så bra!

2009-08-27 @ 22:15:35
Postat av: Frida Uttrin

Ska höra me carro när jag träffar henne nästa gång om de är möljigt att få ledigt den helgen. Har ju bara fått schema för oktober som sagt. Vill ju verkligen också komma den helgen så ska göra mitt allra bästa!!!



Vad är skype? hur fungerar de, var laddnar jag ner?

Miss you darling <3 hoppas du har de bra därnere!

2009-08-28 @ 12:01:28
Postat av: patricia

tja jag skaffade oxå skype men vad heter du? den hittar inte dej??

2009-08-28 @ 17:28:13
Postat av: Julia

för sista gången, dem hörlurarna är INTE mina... du fick dem från nån kompis -.-''' mina sånna hörlurar har varit sönder sedan länge!



naaaw... :3 saknar du miiig?!?!?! :D:D:D såklart du gör, det är ju moi vi snackar om! ^^ KÖP INTE några hörlurar från sennheiser eller shure... dem är för RIKTIGA musikfantaster och kostar en förmögenhet -.-''' däremot koss porta pro är antagligen asbra och jag önskar mig själv sånna! :D tyvärr inte in-ear då...



säg inte twilight 2 -.-''' den heter new moon -.-''' det låter så sjukt att säga twilight 2... xD



hahaha, riktigt bra att förstöra en skärbräda det första man gör i schweiz! xD hur träffar du folk där nere i schweiz egentligen? :O du kan ju inte riktigt snacka med dem xD



hoppas inte svininfluensan kommer och tar dej! :O pusspuss//Julia :3

2009-08-28 @ 18:57:51
Postat av: Josse

Hej vännen!! Hemlängtan kommer väl alltid tyvärr, men det klarar du! Vi kommer ju snart och hälsar på så det är bara att hålla ut ;) Hoppas jag jag kan följa med iaf, måste få ledigt och lite mer pengar bara, men det måste ju fixa sig. Saknar dig! Massor av kramar

2009-08-30 @ 18:56:50

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0