Fredag 4/12-09

3kg choklad senare.

Dödstrött är rätta ordet.
Ångest till 1000 om vilken chokladask man skulle köpa.
Jag kom iallafall hem med nästan 3 kg choklad från Lindt!
det ni; ingen migros Budget här inte!

och ikväll ska det tydligen festas!
så nu har jag lite brådis;
En hawaii pizza är i ugnen och väntar på mig.
är hungrig!


Chokladfabriker.


Idag är jag ledig . Love it!
Sov ut, och magen kurrade som tusan.
Har jag någon frukost tro? Nej självklart inte.
Så tog på mig mjukisar och kilade ut.
1h blev jag borta, pga jag ville ju självlart strosa till alla 3 affärer.
det enda jag köpte var 5 burkar yoghurt och 1 toast limpa.


Det som är roligt här är att det alltid händer saker.
Förra lördagen möttes jag av detta folkvimlet när ja skulle gå till stationen.
I min lilla by liksom, Richterswil.


söta små barn som var utklädda till änglar !! :)


Det är så sjuukt vackert här, (inte den bästa bilden att visa de på men!)
Här bor jag ; Richterswil!


Som jag säger så händer det saker hela tiden; Nu i HB (hautbanhof!) så är det massa massa små tomtebodar där de säljs diverse prylar och glühwein (glögg!) och mat serveras .. så myysigt !


mitt i allt står en stooor julgran, prydd av endast Swarovski kristaller ..
jo tjena, Schweiz är inte rikt alls ;)


Det var jag & Anski som kilade in förra Söndagen .. galet mkt folk, då det knappt händer något på söndagar!


Mysigt va? :)


Sedan åt vi på ett kinesiskt snabbmat ställe .. denna tallrik fick jag för 70 kr (!!) och det var inte ens gott , det var föör salt och bestod ju inte av en enda köttbit!! Min mamma gör godare mat!
I Lisch får man ju en hel buffé för det priset PLUS dricka!!!


Anski betalade lite mer och fick tusan i mig godare mat, med kött ! haha


Sedan såg vi ju på den efterälängtade New Moon :)
på balkong, men vi måste medge att vi ändå borde tagit vanliga platser längre fram, då min syn inte är den bästa! men jag hade glasögon :D


Distance to Empty; 0 km
Förstår ni att jag fick PANIK när jag hade säg 100m kvar till bensinmacken och det börja lysa så?!
puuuuh, !


Barnen hade i tisdags vinterföreställning, så sjuukt söta!
Först var det Sixtens föreställnig på eftermiddagen och sen Gretas på kvällen! :)


Sophie var i Costa Rica för lite jobb, och hon köpte med sig ett hårspänne till mig.
Japp, jag ska bli en mogen kvinna utan massa prål på mina saker =D
haha, nej men jag tyckte om det, enkelt och skiljer sig från det jag skulle köpt om det var jag.
Det var tydligen ngt jätte exotiskt trä :P hehe! (eller ngt jätte känt träslag? I dont know!)


Nu ska jag se på gårdagens avsnitt av Mammas Pojkar, eftersom jag inte hann det igår :
var inne i stan och träffade en ny tjej, Linda.
Jätte go och trevlig tjej, men guud ja ville skjuta mig själv på tåget hem.
var så sjuukt trött !!!

Sedan ska jag kila in till staden;
Chokladfabriker väntar mig, Lindt och COOPs
Jag är ute på jakt efter choklad till halva släkten . typ!




Mottagna kommentarer:
Postat av: elina j

när jag kommer ska vi minsann också besöka chokladfabrikerna :D

2009-12-04 @ 16:11:21
URL: http://justfollowus.blogg.se/

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0