Torsdag 17/12-09

4 månader - Otur?

Åh Vilken Kväll!!
Idag har jag varit här i exakt 4 månader.
jag har avslutat min sista jobbdag för detta året.
och om 2 dagar åker jag hem.

Detta skulle firas med lite glögg, pepparkakor och Sunes jul!
Stina, Helga & Erika befann sig hos mig.

Men vad märker jag när jag kmr hem?
Jo kylen och FRYSen är kaputt.
Och lampan i kylskåpet går inte att släcka, inte heller dra ut.
Så mitt kylskåp är VARMT och min frys tinar.

fick gå med mina 2kg köttbullar till grannen.
hon hade med nöd och näppe plats med de.
så nu ligger 2 liter glass och smälter.
och köttfärsen fick jag skänka till Helga!
åååååh !

men pricken på i:t så hittar jag inte mina nycklar när brudarna gått.
letar och letar.
ringer Erika ;- 'Erika, säg inte att jag har lagt mina nycklar i din jacka?!"
" nej diana, nej ..... men Dianaaa, dem ligger här"
så det var bara för mig att ta snabbaste tåget och möta Stina halvvägs.!
TACK vännen!<3


MEN efter många om och men och många rådfrågningar så har jag beställt min kappa!!
DOCK är det ingen leverans förens i januari.
iofs hade jag inte tänkt ta med mig den hit till Schweiz ändå .. men men!
dessutom så fanns inte sjalen som ja skulle beställt kvar.
och skorna ja skulle ha fanns inte kvar i svart .. aja!

Nu måste jag lägga mig!
Imorn har jag många ärenden att göra.
och tuusan, hyresvärden lär väl knacka på 8 på morgonen eller ngt.
Tusan också!

Mottagna kommentarer:
Postat av: Anton Lundin

Rackarns vilken otur! Jag har för mig att siffran fyra är kinesernas oturs-siffra, så det kanske inte är en slump precis efter just fyra månader.



Tänk positivt! Tur att kylen inte gick sönder medan du är i Sverige, då hade det blivit ännu värre.



God Jul!

2009-12-18 @ 06:29:00

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0