Tisdag 3/11-09

Bangar inte en Starbucks frappucino!



Så var det bestämt.
Här behövs ingen vila här inte.
Utan jag åker in för en Starbucks frappucino Caramel.
Även fast det är kallt ute (tyvärr!) och att denna skapelsen kostar mig 50-60 kr så göör det inget.
Den är så über good.
Skulle då Aldrig, Aldrig lägga ut så mkt för en liten 'dricka' i Sverige.
och dessutom vet jag inte hur mkt jag har spenderat på dessa, och kommer att spendera dessa månader.
Men lever man i Schweiz, så gör man!
Ja menar, hemma i Sverige så är det lyx om jag fikar med saft för 15 kr. haha!

Nu måste jag göra maten (innan jag hämtar Greta&Sixten!)
för Sixten har sin fotboll på tisdagar nu.

och jag fascineras av små barn, Harald.
"Diana, vad ska jag göra när du lagar mat?"
"Ehm, du kan bygga med stor lego"
"Okej, då gör ja det"

(och nu är han i hans rum och pratar, skrattar och leker för fullt... ensam. haha!)

och ja, jag måste ta tag i att fråga Jarl&Sophie om det är okej att lägga ut bilder på barnen.
Förstår att ni vill se hur dem söta skapelserna ser ut.
hm.. ta tag i saker var de ja !!

Så snabbt men så långsamt.

Dagarna och veckorna går sjukt snabbt här.
Samtidigt som det känns som jag har en evighet 'kvar' här.
Jag vet att jag ska ta vara på detta.
jag vet att jag inte ska vara hemma i lisch,
donken och stadt var dag är inget o hurra för i längden.
Dessutom är många vänner borta och vänner ska börja plugga.
Men jag vill helt enkelt gå tillbaks till gymnasietiden.
men det är omöjligt.
och jag saknar en riktig bästa Vän.
En som är vid min sida varje dag, omtänksam, glad och känner mig.
En som verkligen bryr sig.. om mig!

så nu var det skrivit.. le, var glad och Njut nu Diana :)



Idag har varit en mycket lugn dag. skönt.
Ville nästan skjuta mig när klockan ringde imorses.
och lovade mig själv, som jag alltid gör, att lägga mig tidigt ikväll.
Det blev sent igårkväll,
kom hem strax innan midnatt ;)
Har iallafall städat badrummen och tvättat 3 omgångar tvätt!
och svort ett X antal gånger åt barnen. (de är i skolan som tur var!)
Det är tuggummi överallt, ÖVERALLT! utom i soptunnan!
J*vla ungar. Hur svårt är det att slänga I soptunnan??

Jag rotade fram små pizzor till mig själv.
Dagens Lunch.
Och lite tigerräkor var kvar, med goda mango såsen =)

Mottagna kommentarer:
Postat av: GABRIELA

HEEEEEEEEJ.

Gissa vart jag ska på arbetsintervju imorgon???

I din favoritaffär typ....

..................................

...................................

....................................

ClasOhlson så klart!

PuSS

(Jag är hemma den 22,23 och av 24 december.. tror jag). Kanske längre!

2009-11-04 @ 10:36:16
URL: http://hejgabriela.blogspot.com

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0