Torsdag 5/11-09

Frustrerande Höst.

23:07
Oj jag kollade vidare.
och China Garden har då bara öppet tills slutet av oktober,
jahaja, det var ju förra veckan.
Bürkliplatz med den stora mysiga loppisen har tydligen också slutat.
Jahapp,
Aja ska kolla vidare!

Nu har jag precis vart en sväng inne i stan.
Träffa Sofie över en äpplepaj.
och en massa tjööt! :)

Sedan kom Jarl hit och fixade lite.
Så nu har jag en dvd och trådlöst internet =D
och även fast jag fick ngr extra sladdar så är dem gömda. hehe tack Jarl!

Jag har jätte ont i halsen.
Inte så att det svider.
Men varje gång jag sväljer så gör det ont som f*sen.
Känns som om jag har en stor boll i strupen.
åh.

aja nu ska jag nog sova snart.
behövs!

Frustrerande chokladfabrik.

tjoho,
en elektriker är och fixar i huset.
Jag sitter här och letar efter turistattraktioner/sevärdheter i Zürich.
Billigt, helst gratis, och nära är ngr krav jag har.
(Då mina kära vänner kommer hit!)

Botaniska trädgården, check!
China Garden, check!
Bürkliplatz, check.
Uetliberg - check!
Choclate factory ..... not check!

Hittade en perfekt chokladfabrik,Chocoladefabriken Lindt & Sprüngli
och recensionerna sa att det var gratis guidad tur.
och det låg i samma zon som våra tågbiljetter.
Hur bra kunde det vara?
JO för bra för att vara sant.
Ringde till receptionen.
och självklart, självklart har dem slutat med de guidade turerna pga typ bakterier/renlighet.
och dem slutade med det nu i Oktober.
åh, trååkigt!
Så nu har dem endast en stoor Lindt affär där.


Jag försöker iallafall mina vänner, vet att detta skulle vara väldigt uppskattat!!
Men jag ska leta vidare .. men detta var ju perfekt annars!
Gratis guidad tur, inga extra tågbiljetter och LINDT! men men .. kanske kan vi kolla in detta ändå, det ska ju vara billigare o köpa choklad där!!



China Garden - Kostar 35kr inträde. men ska vara väldigt fint, och det finns take away mat där ;) kinesiskt mat som man sätter sig i Parken .. vad säger ni ??
Vet att Mamma & Pappa skulle trivas iallafall :)


Botaniska trädgården - det är iallafall gratis :) så varför inte, !!?


Bürkliplatz - loppis i stooora mängder .. det är iallafall mysigt att strosa runt bland alla antika och konstiga grejer, och man kan göra ett och annat fynd!!


bild lånad av Sofia;
Uetliberg - ett berg med really nice view .. själv ska jag dit och kolla om det är "något att ha" i helgen. Det är gratis men tåget dit kostar 50-60kr .. så vi får se.. :)



Banhofstrasse - självklart ska Zürichs drottninggata besökas .. även fast det är som i Stockholm, endast H&M typ!

Vad tycks mina vänner?
Jag gör iallafall så gott jag kan för att ni ska få en underbar trip :)

Jaja,
nu har elektrikern gått.
och jag ska återgå till städningen.
är lite depp för chokladfabriken .. men vad kan jag göra åt det?
haha tvinga dem att ha en guidad tur för oss !! haha ;)

Mottagna kommentarer:
Postat av: Fredrik

Den kinaparken lät inte fel. äta kinamat i en kinapark!

2009-11-05 @ 10:45:21
Postat av: linn

utifrån vad jag har sett så ser allt skitbra ut, vi kmr få så kul i vilket fall som helst, e ju me varandra.. ja e helt på kinaparken;)å de andra lät inte fel de heller!!

tack för ditt engagemang, kul att ha ngt att se fram emot!

ses snart gullet!!<3

2009-11-05 @ 13:31:29
URL: http://linnskarpvold.blogg.se/
Postat av: Frida

Va gullig de är Diana! Låter som vi har flera bra och billiga alternativ att välja mellen =) Sysslolösa lär vi ju inte bli iaf;) Wiee de kommer bli en toppen helg, längtar super mkt!!!

2009-11-05 @ 15:04:22
Postat av: patricia

ser toppen ut bra jobbat

2009-11-05 @ 19:26:06
Postat av: Spunk

ett tips:

http://www.zuerich.com/en/page.cfm/zurich/zuerichcard_x

klicka runt lite så finns det massor med saker man kan göra i Zürich både gratis och som man får rabatt på med zürich kortet.



Chokladen på Lindt&Sprüngli är inte så mkt billigare än den är på coop. Men det är fett värt, chokladdoften är underbar!



Chokladen är billigare på Coops chokladfabrik i Wallisellen.

http://www.chocolatier-suisse.ch/cms/index.php?id=40



Även Rheinfall är värt ett besök, ligger dock en bit bort..



2009-11-05 @ 19:30:59
URL: http://zphanky.blogg.se/
Postat av: elina j

ååh, diana! Jag bokar en resa i vår så kan vi äta kinamat i China garden och picknicka i den botaniska trädgården!! Tror våren blir bäst & finast ;) ska vi säga så? :)

2009-11-05 @ 20:07:17
URL: http://justfollowus.blogg.se/
Postat av: linn

de löser sig, vi kommer nog på ngt kul att göra ändå! vi e ju ena riktiga höjdare på att se film om inte annat;)

kmr sakna dig ikväll, All-video + birgers!! kan inte bli bättre...el jo om DU va här=)

kisses

2009-11-06 @ 19:21:32
URL: http://linnskarpvold.blogg.se/

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0