Måndag 5/9-09

THE WEEKEND IN PICS.

Nej så duktig är jag inte,
har faktiskt "snott" alla bilder från Stina & de två sista från Maria.. ^^


Så vi anlände Lugano ca 23.45 på fredagsnatten ,, det var bara o checka in på vandrarhemmet som låg precis vid Lugano Central. det var trebäddssängar ,, jag sov längst upp ;)


Hotel&hostel Montarino


Dödsbacken på tillbakavägen kan jag lova!! men mysigt :) vi hade löparrace,, jag vann inte..


I'm in heaven!


vi strosade och njööt av att det var 25° .. minst (?) varmt som tusan var de iaf :)


Korten gör inte utsikten rättvis, men det var huuur fiint som helst !!!


Lugano - Jag kommer tillbaks!!



Sedan på 14min bestämde vi oss för att sticka till Milano.
Victoria&Erika stannade, pga erika inte hade pass .. (fast denna gång klara vi oss igenom tull faktiskt!)
det kostade oss alltså endast 150 svenska kronor att ta oss till ITALIEN - MILANO!!
(vi åker gratis efter 7 över HELA Schweiz,, alltså även till Lugano!)


kunde knappt fatta att vi skulle till Italien, för första gången för alla 3 .. :)


Glada? jo visst!


Det första vi köper är tre paraplyer för 2 euros =D
sen var de bara att hitta till centralen och även hitta ngt hotell !!

efter att vart vid ett fullbokat hotell börja mitt hopp redan sjunka.
men därefter hitta vi ett trebäddsrum med toalett och dusch.
så för 30euro/pers så sov vi ut :)
Eller ah, först strosa vi runt på kvällen, 21° ;)
och åt sedan pizza&pasta.

Servitrisen var såå ohyffsad!

Jag; We want a ananas pizza, can we slice it to two? (gestakulerar hejvilt, kroppspråk är ngt jag använder!!)
Servitrisen; (väldigt nonchalant) You don't need to do like that, I understand italiano and english
(hahahahaha?? va fasen ? det är mitt sätt o prata, dessutom kan 90%av de ja träffat INTE engelska..)
jag: okey? sorry, (idioooooot!)

iaf iaf.. var lite irriterande , men men ..
sen kommer denna efterlängtade pizza..
pizzan med ananas som vi betala 1euro extra för..

Min&marias ansiktsuttryck när vi ser den.
Den är BLEK, GUL?!?! 3 små fjutt ananas slice
Den har INGEN TOMATSÅS PÅ?!?!?!?!?!?
smakade som äcklig pannkaka, vi åt inte ens hälften..
(förstår ni att ja va irriterad efter den middagen? hahaha. visste int eom vi skulle gråta eller skratta!)


jaja, Söndag och vi skulle ädo the Milano' ..
Vi hitta till kyrkan, :P Duomo? vi fick kånka på våra packningar ..


Jätte fint inne i kyrkan !!


Precis utanför kyrkan .. :)


Träffade Stinas kompisar från eskilstuna ,, emma&frida .. och vi köpte gelatino ,
italiensk glass =D=D=D


ett slott ^^


en geisha !


haha, love this picture... varför står jag så med kameran ?? :P


älskar detta kort med .. synd att mitt ansikte har prickar med rött :P
annars har ja konstaterat att jag gör mig bra på svart vita kort ;););)

Nu räcker de för mig.!
mste börja städa!!
och hämta harald !
ikväll blir de svenska kyrkan :)

Lugano&Milano

00.20
På 14min bestämde vi oss för att fara vidare till Milano.
Så nu ligger jag här, alla kläder på golvet
(flyttfirman var här o bar iväg garderoben i helgen) och äter en macka.
Jag har denna helgen upplevt Lugano, 20-25°
och även min första tripp till Italien, Milano ...


Been there, done that!

vi hade inget boende,
så klockan 19 börja vi leta boende ^^
och det var 21° klockan 23 på natten :D
Förstår ni? jag har varit i MILANO :) i Italien,
ngt man planerar månader i förväg??

nu ska ja sova.
imorn/idag, väntar en jobbvecka & au pair träff :)

Mottagna kommentarer:
Postat av: Josse

Halljosan! Fatta att jag är avundssjuk på dig, du är i italien och jag cyklar runt i regn och lär mig nya ställen mitt i staden! Ditt liv är nog bara lite roligare ;) Ses snart lilla kines!

2009-10-05 @ 17:04:33

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0