Måndag 21/9-09

Förlåt Pappa.

Nu blev det sent idag ändå.
Sorry Pappa, hehe :)
Men jag har haft en toppen dag idag.
behövde verkligen träffa människor & prata av sig.
Och det känns förbaskat bra idag,
tänka sig vilka upp och ned gångar =)
träffade en 'ny' tjej, Anski från Finland men talar svenska.
mycket trevlig tjej, tog en glass o invänta tåget.
vi tog samma tåg, hon bodde bara två stationer ifrån :)
jag längtar tills jag får min egna lägenhet, detta kommer bli super :)
Borde sova, men IDOL väntar juuu ^^

UPDATE; Idol är ju Imorgon, sköönt då kan jag sova :D

Svenska Kyrkan i Zürich.

Nu har jag slutat dagens arbete.
Mten blev uppskattad, Hamburgare ^^
barnen bara "åh, du är ju hamburger expert!"
japps, bara personer som jobbat på donken kan detta ;) haha!

Ska ta tåget 19.19 in till Zürich.
Behöver lite social kontakt faktiskt.
Men det blir en tidig hemgång hoppas och tror jag.
Behöver vila ut, det är ännu en dag imorn.


Den berömda klockan/meeting point.
Här träffas vi varje gång på stora Hautbanhof Zürich!


Bild från en kväll då vi var super godissugna.vi hitta ett ställe med lösgodis och saltlakrits :)
Dock för 2.7 franc/hg = 19kr/hg!!!!!
(Stina;Erika;Victoria)


Och denna från i Torsdags, då Jag, EMma & Maria köpte donkens ÄPPELPAJ för 14kr/st =)
Heeelt okej pris, men cheseburgare för 17 kr är INTE okej :P
(Dem tyckte de va jätte kul att jag sa ÄPPLEPAJ istället för ÄPPELPAJ!)

förresten; Jag sitter just nu på deras terass.
Jätte svalt och skönt, det har varit 26 grader här idag.
Men jag har kallsvettas som om det vore 46grader!


Jag är (inte) frisk.

Jag är helt slut.
Ny vecka, nya tag?
var och handlade förut. kände mig helt slut
Hjärtat dunka, snabbt snabbt snabbt, och svetten börja rinna, huvudvärken börja komma.
Jag har knappt ngn kraft kvar,
Jag som brukar vara så energisk...
Det tar på krafterna att vara sjuk.
Men ikväll ska jag in till Zürich iaf.
Ska till Svenska Kyrkan.
och kanske kolla in tågbiljetter(?)

Nu äter jag gårdagens fiskgratäng.
(hade ingen matlust för fiskgratäng, så jag drog ut alla rester från tacosen, endast grönsaker! så nu äter jag ett salladsberg!)
Har bara moppningen kvar av dagens must do.
helt död.
Om exakt 3 månader är jag i Sverige =)
för då är det JUL =)


Mottagna kommentarer:

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0