Onsdag 30/9-09

Tyska för barn?

Precis hemkommen från tyskan.
usch vad jobbigt/tråkigt det var idag.
funderade verkligen om det var tyska för bebisar??
Kan vara för att jag är ung, svensk (språket likt tyskan) och studiemotiverad?
vad vet jag.
Aja, frågan är om ja är tillräckligt bra att hoppa till nästa nivå?
eller..?
För just nu känns de som ja inte lär mig ett shit. jaja!

ska käka kräftor med Jarl/Sophie nu.
tror inte det blir ngn påbörjan av flytt ikväll?
Fast nycklarna har vi fått =D

Lugano, here we come!

Då var det bokat!
Blev ett impulsresande för min del.
Vi har bokat sovsal i Lugano.
En vacker stad i Schweiz som ligger vid gränsen till Italien.
1h till Milano.

Vi åker fredag kväll.
och tar in på vandrarhemmet som ligger 200m från station!
sedan gör vi stan på dagen och tar oss hem på lördagkväll!

detta kommer bli spännande!
det kostar bara 200kr tur och retur till Milano.
Men vi tänkte ta det en annan gång!




Det ska bli spännande.
hoppas verkligen att vädret håller i sig.
Så kan man få sig ngr snygga kort ? och härlig värme.
det har vart jätte kallt, 12 grader, på morgonen.
men nu så står termometern på 20 grader, och kommer gå upp till 24 ?! :)

Ikväll blir det tyska.
och sedan en sväng till lyan?!
eller så blir de kräftmiddag :)
vi får se, vi får se!
Jag saknar er alla därhemma ska ni veta!
men snart är jag hemma, <3

Mottagna kommentarer:
Postat av: Silvia

vad kul med resan!!

tycker absolut att du ska prova att hoppa upp ett steg i tyskan... kommer säkert bli roligare då när det blir lite svårt =D

2009-09-30 @ 23:14:20
Postat av: Josse

Hello darling:) Ojoj, vad kallt! ;D när jag cykla idag på morgonen var det 2plus..Så du har nog bra väder där nere ändå, för här är det inget att hurra för direkt. Bara kallt och regn :(

Nu är det bara en vecka kvar lr? :)

2009-10-01 @ 21:03:45

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0