Söndag 23.05.10

Genéve baby.

och det har varit helt Underbart.
Underbara Sol, Underbara Schweiz.
I fredags lyckades jag missa 2 tåg, haha hur gör ja?
iaf. vi kom fram till hostelet.
Det var väldigt bra!


Vi tog oss en kvällspromenad i Genéve .. vaknade på Lördagen och åt en god frukost faktiskt :)
Över förväntningar från min del :)


Vi drog till Plain palais , där det var en stoor marknad .. lite loppisliknande! jätte mysigt o gå runt där, verkligen!!


kartläsarn Diana =D och Rita fyndade och prutade ner priset en femtedel på sin tekanna .: :D
Mannen gav rabatten pga hennes fina ögon sa han ! :D så go gubbe!
vi shoppade skålar o lite annat grejs ^^, fyndade**


Jag och min nyfunna vän!


Reformationsmuren och universitetet i Genéve!


Katedral St. Pierre, jag bad en bön .. ni vet ? ;)
Gamla stan! :)


Rosa rum och discokula . me like!!!


Engelska trädgården.. en stoor klocka =P


Lite parkhäng/solning hann vi med. vaaarmt!!!


fontänen Jet d'Eau ..


Vi åkte båtturer .. många, haha! vi har ju faktiskt gratis transportkort! :D från vårt hostel!


Genéve, jag är lite kär i dig!!


Vi var nog runt hela Genéve och lite till !!!
Jag får typ Greklandskänsla över denna bild :D


Botaniska trädgården :)


EFTER MÅNGA OM OCH MEN ..EFTER ATT GÅTT RUNT NÅGRA KILOMETER MER ÄN NÖDVÄNDIGT SÅ HITTA VI TILL FN:S HÖGKVARTER !! det näst viktigaste FN buggnaden, efter den i NY! :)

vi hann med sjukt mkt.
typ alla turist sevärdheter.
och vi kom hem, lite senare än tänkt.
men vi somna hos mig, efter lite film och lite ballerina kladdkaka o mjölk!

Idag sov vi liite för länge.
tog på oss bikini, iPod högtalare, lakan och drog till parken här i Richterswil.
Jag visste inte ens att det fanns så många folk (ungdomar) här i Richterswil.
Hur skönt som helst.
Jag dog nästan lite.. men nu är jag nästan pepparkaka.
Ska duscha o greja
för ikväll är det fest !!!
Imorn väntar nog lite parkhäng, vi kanske ska hyra trampbåt också =D för jag är ledig imorn :D

hey, vi är värda denna värmen.
25-28° - Jag älskar Zürich.

Mottagna kommentarer:

Ta chansen och skriv något här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Här hittar du min blogg:

Meddelande:

Trackback
RSS 2.0